کد خبر: 341843
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۷
بازدید 10
دختر بانو دباغ میهمان کانون همدان می‌شود

سومین جلسه همفکری و هم افزایی برگزاری کنگره بانو دباغ در کانون پرورش فکری با دعوت از دختر بانو دباغ برای شنیدن خاطرات ایشان در راستای برگزاری مهرواره قصه‎‌گویی پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، سومین جلسه همفکری و هم افزایی برگزاری کنگره بانو دباغ در کانون پرورش فکری با حضور مدیر کل کانون، دبیر کارگروه کودک و نوجوان کنگره، کارشناسان فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه معصومه ابراهیمی‌هژیر به اقدامات استانی اشاره و تصریح کرد: در بخش استانی فراخوان مهرواره قصه‌گویی بانو دباغ برای عموم اعلام شده و در رسانه‌ها منتشر شده است.

وی با برگزاری جشنواره نشریه دیواری در مراکز کانون همدان نیز اشاره و اضافه کرد: قرار است که کودکان و نوجوانان در گروه‌های 5 تا 15 نفره در کنار یکدیگر با خلاقیت و ابتکار عمل نشریه دیواری تهیه کنند که وبینار چگونگی تهیه این نشریه دیواری برای کودکان و نوجوانان سراسر استان در مرداد ماه برگزار خواهد شد که البته باید منابع از طرف کنگره در اختیار ما قرار بگیرد.

مدیرکل کانون گفت: معرفی شخصیت و اقدامات خانم دباغ برای اعضای کودک و نوجوان در مراکز در روزهای شنبه در راستای طرح هما انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در طرف مدیرعامل کانون نیز نامه‌ای برای معرفی شخصیت خانم دباغ برای کانون‌های سراسر کشور ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: اگر بحث بودجه و هزینه ها مشکلی نداشته باشد می توان این مهرواره را در سطح کشور برگزار کرد.

ابراهیمی‌هژیر با بیان اینکه در آستانه روز ادبیات کودک و نوجوان هستیم، ابراز کرد: پیشنهادم این است که دختر خانم دباغ به همدان دعوت شوند و نویسندگان کانون نیز حضور داشته بانشند و با شنیدن صحبت‌های ایشان قصه و داستان خود را بنویسند و این آثار جمع شوند.

در ادامه دبیر کارگروه کودک و نوجوان کنگره خانم دباغ به معرفی چند منبع منتشر شده از خانم دباغ اشاره و خاطرنشان کرد: یک منبع صوتی هم وجود دارد که می‌توان از آن برای مهرواره قصه‌گویی استفاده کرده و در اختیار مربیان و کودکان و نوجوانان قرار داد.

محسن صیفی‌کار به برگزاری جلسات بیشتر برای روشن کردن مسیر و انجام کار با کیفیت اشاره و اظهار کرد: باید از افرادی که به نوعی با خانم دباغ ارتباط داشتند صحبت کرد و خاطرات آنها را ضبط و منتشر کرد تا ابعاد مختلف شخصیت ایشان معرفی شود.

وی ادامه داد: باید مادر بودن ایشان بیشتر معرفی شود که در آن شرایط قبل از انقلاب و بعد از انقلاب هشت فرزند را بزرگ کردند و در کنارش نیز کارهای سیاسی- فرهنگی و اجتماعی انجام داده‌اند.

صیفی‌کار با استقبال از پیشنهاد دعوت دختر خانم دباغ گفت: سعی می‌کنیم در نزدیک ترین زمان ممکن این دعوت صورت بگیرد و در یک محفل دوستانه با ایشان بای شنیدن خاطراتشان داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =