نامزدی دوباره انیمیشن کوتاه «در سایه سرو» در جشنواره‌ای مورد تایید اسکار

پویانمایی «در سایه سرو» ساخته مشترک حسین ملایمی و شیرین سوهانی نامزد بهترین انیمیشن کوتاه بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم «این د پلاس» (IN THE PALACE) بلغارستان که مورد تایید اسکار است، شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، انیمیشن موفق «در سایه‌ی سرو» به تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اولین انیمیشن از ایران است که در ۵۰ سال گذشته موفق به حضور در بخش رقابتی فیلم‌های انیمیشن هشتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ و نیز نامزد دریافت جایزه از این جشنواره شده بود.

بر اساس این خبر، آخرین بار از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرشید مثقالی در سال ۱۹۷۳ با انیمیشن کوتاه «پسر، ساز، پرنده» در بخش رقابتی این جشنواره حضور داشته است.

«این د پلاس» یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین جشنواره‌های فیلم کوتاه جهان به شمار می‌رود که هر ساله در دو بخش «فیلم‌های رقابتی» و «فیلم دانشجویی» برای فیلم‌های داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی فیلم کوتاه می‌پذیرد و در مراسم پایانی خود جوایز نقدی ویژه‌ای نیز اهدا می‌کند.

بهترین فیلم کوتاه داستانی و بهترین انیمیشن کوتاه جشنواره بین‌المللی فیلم «این د پلاس» نیز به آکادمی اسکار معرفی خواهد شد.

هر دو بخش اصلی و دانشجویی شامل بخش‌های داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی است.

پویانمایی «در سایه سرو» پیشتر نیز جایزه بزرگ و جایزه بهترین انیمیشن دوبعدی نوزدهمین جشنواره انیمیشن «انیمایو» اسپانیا را دریافت کرده و به‌صورت مستقیم در فهرست نامزدهای دریافت جایزه فیلم‌های کوتاه انیمیشن برای رقابت اسکار ۲۰۲۵ قرار گرفته بود.

بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه (IN THE PALACE) از ۹ تا ۱۶ تیر ۱۴۰۳ (۲۹ ژوئن تا ۶ جولای ۲۰۲۴) در کاخ فرهنگی شهر صوفیا کشور بلغارستان در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =