کد خبر: 341933
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۲
آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان کار

کودکان کار با قصه‌گویی کارشناس فرهنگی استان مهارت‌های زندگی را می‌آموزند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در راستای کنوانسیون حقوق کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اجرای فعالیت قصه‌گویی برای کودکان کار مهارت‌های زندگی را به آنها آموزش می‌دهد.

سارا امیدوار کارشناس فرهنگی کانون استان خراسان رضوی با اعلام مطلب فوق گفت: بر اساس توافق انجام شده با مجتمع شوق زندگی مشهد، مراکز تحت نظر بهزیستی امداد فرهنگی کانون را در قالب فعالیت قصه‌گویی دریافت می‌کنند.

بر همین اساس هر هفته تعداد ۴۵ کودک و نوجوان پسر گروه سنی ۷ تا ۱۸ سال در مجتمع صدف، که کودکان کار در آنجا حضور دارند، فعالیت قصه‌گویی را تجربه می‌کنند و از آن لذت می‌برند.

امیدوار تصریح کرد: این قصه‌ها با رویکرد آموزش مهارت‌های زندگی مانند: کنترل خشم، خود آگاهی، تفکر خلاق و تصمیم‌گیری انتخاب شده‌اند.  در نخستین جلسه برای ۱۸ نوجوان ۱۴ تا ۱۸ سال قصه باز آفرینی شده‌ای از مثنوی با موضوع خودآگاهی را شنیدند.

کارشناس فرهنگی کانون ابراز امیدواری کرد: اجرای فعالیت‌های این چنین می‌تواند ضمن آشنا نمودن این گروه از افراد جامعه با شیوه‌های صحیح زندگی، فرصت حضور مؤثر و بهتر آنها را در فعالیت‌های اجتماعی فراهم آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =