دومین نشست جهاد تبیین با موضوع مشارکت حداکثری در انتخابات در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و اهمیت انتخاب اصلح در سرنوشت مردم و آینده کشور موضوع دومین نشست بصیرتی از سلسله نشست‌های تبیینی برای همکاران سراسر کشور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، دومین نشست جهاد تبیین با موضوع مشارکت حداکثری در انتخابات در کانون برگزار شد.

دومین نشست جهاد تبیین با موضوع مشارکت حداکثری در انتخابات در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون استان در ابتدای این نشست، که از طریق فضای مجازی برای همکاران در سراسر کشور در حال پخش بود، گفت: مقام معظم رهبری جهاد تبیین را برای همه ما تکلیف کردند تا از این طریق خدمات و دستاوردهای حوزه انقلاب برای همگان روشن شود و همه بدانیم در حوزه‌های گوناگون در چه جایگاهی ایستاده‌ایم و چه بهایی برای این جایگاه رفیع پرداخته‌ایم.

محمدرضا سالاری در ادامه، ضمن گرامی‌داشت یاد و نام شهیدان خدمت و همه شهیدان انقلاب اسلامی، با برشمردن خدمات دولت شهید رئیسی در حوزه فرهنگ، افزود: با پیگیری‌های مدیرعامل، در کانون اتفاق‌های بسیار خوبی رخ داده و تمام همکاران ثمره آن را دیده‌اند.

اتمام پروژه‌های استان چون مرکز شماره شش زاهدان، مرکز مهرستان، مرکز سیب و سوران، تخصیص اعتبارهای مراکز فرهنگی‌هنری، تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه قصرقند و... بخشی از خدماتی بود که مدیرکل کانون استان از آنان نام برد و گفت: پویایی مراکز کانون ناشی از همین رویکرد است و امیدواریم در حوزه کودک و نوجوان، متولیان خوبی باشیم تا بتوانیم رسالت کانون را در بخش تربیت و پرورش این بخش مهم از جامعه ایفا کنیم.

سالاری سپس با اشاره به بازخورد خوب نشست بصیرتی دور اول انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: همه ما نقش آفرین هستیم؛ همکاران در مراکز فرهنگی‌هنری باید اعضا را ترغیب کنند تا خانواده‌ها را به حضور در پای صندوق‌های رای تشویق کنند و از حضور خود عکس بگیرند.

دومین نشست جهاد تبیین با موضوع مشارکت حداکثری در انتخابات در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

در ادامه، سخنران این نشست بصیرتی با یادآوری حادثه شهادت رییس جمهور و همراهان، یاد و خاطره شهدای انقلاب را گرامی داشت و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از دشمنان، عمر این انقلاب را بیش از چند ماه نمی‌دانستند اما همه دیدیم که با وجود بسیاری از مشکلاتی که در مسیر انقلاب قرار داشت، چگونه همچنان با عظمت به راه خود ادادمه می‌دهد.

حسنعلی نوری، سپس، به حادثه تلخ پرواز اردی‌بهشت اشاره کرد و افزود: ما امن‌ترین کشور در نا امن‌ترین منطقه دنیا هستیم و پس از این حادثه ناگوار و شهادت بالاترین مقام اجرایی کشور همه دیدند که چگونه آرامش و امنیت حاکم است و همه اینها نشان دهنده انسجام یک ملت در مسیر خدمت است.

مشاور استاندار سیستان و بلوچستان، سخنان خود را اینگونه ادامه داد: امروز پیام رهبر معظم انقلاب در پشت دروازه‌های ابرقدرت‌ها خیمه زده و این، علاوه بر درایت مقام عظمای ولایت، مرهون صبر، پایداری و استقامت ملتی است که حدود نیم قرن است همه مشکلات از جمله ترورها، تحریم‌ها، سنگ اندازی‌ها و... را پشت سر گذاشتند و از مسیر انقلاب خارج نشدند.

وی، سپس، با بیان این پرسش که تکلیف ما در برابر این تاریخ پر فراز و نشیب چیست، عنوان کرد: اینها همه نعمت‌ها و برکت‌هایی است که باید به نسل جوان و نوجوان این کشور منتقل شود و آنان تبیین شوند و بدانند امروز که آمریکا جرات پرتاب یک گلوله به سمت ما را ندارد به سبب اتحاد و انسجام ملتی است که همواره در میدان حضور دارند و مقام معظم رهبری هم به همین دلیل در سخنان خود بر مشارکت حداکثری تاکید دارند تا لطمه‌ای به این انسجام وارد نشود.

نوری، نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در انتقال این مورد به مخاطبان بسیار مهم خواند و گفت: کانون تشکلی اصیل و دیرپا است و به همین سبب با توجه به ارتباطی که با مخاطبان خود دارد سهم مهمی در آگاه سازی این قشر از جامعه دارد که آینده سازان ایران اسلامی هستند.

مدرس این نشست، در بخش دوم سخنان خود با برشمردن خدمات و دستاوردهای دولت شهید رئیسی در ترمیم مشکلات و فراهم کردن زیرساخت‌ها، گفت: این راه باید ادامه داشته باشد و کسی انتخاب شود که ما را به تعالی برساند و مسیر رشد را برای نسل آینده بازکند.

نوری افزود: کسانی که در پای صندوق‌های رای حاضر نمی‌شوند و گمان می‌کنند که رای نداده‌اند در واقع باید بدانند که رای داده‌اند، آنهم به دشمنان قسم خورده انقلاب، که از هیچ کوششی برای ضربه به آن دریغ نمی‌کنند.

وی، سخنان خود را با بیان این جمله که «سیاست‌مداران بد توسط افراد خوبی انتخاب می‌شوند که به پای صندوق رای نمی‌روند» این‌گونه ادامه داد: رای آگاهانه و درست اثر دارد و مردم باید به دولتی رای بدهند که برای مردم تشخص قایل است.

نوری، در پایان سخنان خود، بار دیگر با تاکید بر نقش کانون پرورش فکری گفت: امروز درگیر یک جنگ ترکیبی هستیم و برای پیروزی

در این جنگ همه جانبه، فقط توانایی و آمادگی نیروهای نظامی کافی نیست؛ بلکه همه باید آماده باشیم و در این میان کانون، با توجه به نقشی که در تجهیز کودکان و نوجوانان و توانمندسازی آنان دارد، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

گفتنی است این دومین نشست تبیینی، با موضوع انتخابات بود که در روزهای اخیر در کانون استان برگزار شد.

دومین نشست جهاد تبیین با موضوع مشارکت حداکثری در انتخابات در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

دومین نشست جهاد تبیین با موضوع مشارکت حداکثری در انتخابات در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =