طرح یاریگران زندگی در کانون شماره سه شهرکرد برگزار شد

این طرح که در جهت ارتقای سلامت اجتماعی و شناخت مسائل و آسیب‌های اجتماعی نوجوانان و ارتقاء کیفیت زندگی افراد در جامعه از 11 تیرماه با همکاری اداره کل بهزیستی و کانون استان آغاز شده است، روز پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳، دومین جلسه از این طرح، در مرکز فرهنگی هنری شماره سه شهرکرد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، طرح یاریگران زندگی و آموزش مهارت‌های اجتماعی در راستای استفاده از حلقه‌های میانی، با همکاری و مشارکت  اداره کل بهزیستی استان (بخش همیاران سلامت روان اجتماعی) و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره۳ شهرکرد و با حضور تعدادی از والدین اعضا برگزار شد.

مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره سه شهرکرد ضمن اعلام این خبر، هدف از برگزاری این گونه طرح‌ها را اینگونه بیان کرد: ارتقاء مهارت‌های اجتماعی افراد و بهبود روابط انسانی در جامعه، ارتقای سلامت اجتماعی، شناخت مسائل و آسیب‌های اجتماعی نوجوانان، یادگیری مبانی مشارکت و افزایش مهارت کار گروهی، ایجاد ساز و کار تشویقی و حمایت از ابتکار جمعی نوجوانان، اصلاح نگرش جمع‌گرایی و ارائه دستاوردهای نوجوانان در اختتامیه‌ها و نمایشگاه‌ها، از اهداف این طرح می‌باشد.
صغری کاوه، مخاطبین این طرح را دختران نوجوان عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح از ۱۱ تیر ماه با حضور فعال اعضای نوجوان دختر آغاز گردیده  و در ده جلسه به پایان می‌رسد و ان شاالله در پایان طرح شاهد دست‌آوردهای بسیار خوبی از اعضای نوجوان دختر خواهیم بود.
کاوه گفت: در دومین جلسه از این طرح حضور خانم فاطمه نوروزی از تسهیل‌گران اداره بهزیستی شهرستان شهرکرد را شاهد بودیم و اعتقاد داریم که همکاری بهزیستی و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چنین طرح‌هایی بسیار با اهمیت است و این دو نهاد با ارائه خدمات و پشتیبانی به افراد نیازمند، به ارتقاء آگاهی‌ها و مهارت‌های اجتماعی آنان کمک می‌کنند و آنها را در مسیر بهبود و توسعه ذاتی خود یاری می‌رسانند.

وی تمرکز این طرح را بر آموزش مهارت‌های اجتماعی بسیار مؤثر دانست و گفت: در تعاملات روزمره و روابط اجتماعی، افرادی که این مهارت‌ها را به خوبی یاد می‌گیرند، قادرند روابط سالم‌تر و مثبت‌تری با دیگران برقرار کنند و بهترین نتایج را در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود بدست آورند. کاوه ادامه داد: با اجرای موفق این طرح و همکاری مستمر میان بهزیستی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، قطعاً افراد زیادی از جهت ارتقاء مهارت‌های اجتماعی خود بهره‌ی بیشتری خواهند برد و زندگی‌های بهتری خواهند داشت.

گفتنی‌است مرکز فرهنگی هنری شماره سه شهرکرد، تنها مرکزی‌است که خدمات شایسته و منحصر به فردی به کودکان و نوجوانان دارای شرایط ویژه و معلول ارائه می‌دهد و به عنوان مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری نامگذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =