کد خبر: 341991
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
بازدید 9
نشست اعضای پارلمان کودک کانون با مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مرکزی

اعضای کانون پرورش فکری استان مرکزی در پارلمان کودک ضمن مشارکت در بحث مدیریت شهری ایده و پیشنهاداتی در حوزه حراست و حفاظت از میراث فرهنگی شهر با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارائه کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان مرکزی، نشست اعضای پارلمان کودک کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی با محمود مرادی نراقی استان مرکزی به همراه معاونان و کارشناسان تیرماه ۱۴۰۳ در سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهر اراک برگزار شد .

نشست اعضای پارلمان کودک کانون با مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مرکزی

در این نشست احسان منصوری مدیرکل کانون کانون پرورش فکری استان مرکزی ،عباس خسروانی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ،سخنگو و عضو شورای اسلامی شهراراک ،معاون فرهنگی ،کارشناسان حراست و روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی به همراه رضوان پورمحمدی کارشناس مسئول فرهنگی کانون و تسهیل گر برنامه های پارلمان کودک حضور داشتند و مهمان ویژه این نشست دکتر پژوهان مدیر پروژه شهرهای دوستدار کودک به صورت مجازی در نشست پارلمان کودک مشارکت داشتند .

نشست اعضای پارلمان کودک کانون با مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مرکزی

احسان منصوری مدیرکل کانون کانون پرورش فکری استان مرکزی گفت: مطابق با درخواست اعضای پارلمان کودکبرنامه ریزی و هماهنگی های لازم انجام شد تا امروز پارلمان کودک مهمان مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باشند و در این جلسه گفت‌وگوهای بسیار خوبی بین مدیران و کودکان شکل گرفت

وی افزود: در این جلسه اعضای پارلمان ایده‌های بسیار خوبی در حوزه حراست و حفاظت از میراث فرهنگی شهر ارائه کردند که مورد استقبال قرار گرفت و مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی نیز این پیشنهادات را بسیار ارزشمند دانست و قول  دادند که عملیاتی شود

نشست اعضای پارلمان کودک کانون با مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مرکزی

عباس خسروانی سخنگو و عضو شورای اسلامی شهراراک در این نشست درباره ایده مشارکت کودکان در مدیریت شهری اظهار کرد و گفت: امروزه مشارکت طلبیدن کودکان در مدیریت شهری و تدوین برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها به یک ایده جذاب جهانی تبدیل شده است و می‌تواند اثر به‌سزایی در بهبود مدیریت شهری و زیست‌پذیر کردن شهرها برای کودکان داشته باشد.

وی افزود: بخش قابل توجهی از جمعیت شهر اراک را کودکان تشکیل می‌دهند و به همین دلیل ما باید صدای این قشر را بشنویم و بدانیم که چه نیازمندی‌هایی دارند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: برای اینکه شهر برای کودکان دوست داشتنی باشد باید بتوانند نیازهای خاص خود را در شهر تأمین کنند و چه کسی بهتر از خود آن‌ها می‌تواند این نیازمندی‌ها را بیان کند و به تصمیم گیران و مدیران شهری منتقل کند.

خسروانی تصریح کرد: شورا در سال سوم بنا را بر دیدارهای حضوری اعضای پارلمان کودک با مدیران اجرایی شهر گذاشته تا هم یک ارتباط دوسویه برقرار شود و هم کودکان ایده‌ها و مطالبات خود را از نهادهای مختلف که در ساختن شهر سهیم هستند ارائه دهند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک در پایان گفت:  کودکان بهترین حافظان میراث فرهنگی شهر هستند و تنها راه پاسداشت میراث‌ فرهنگی آموزش کودکان است.

نشست اعضای پارلمان کودک کانون با مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مرکزی

محمود مرادی نراقی در نشست پارلمان کودک شهر دوستدار کودک گفت: شنیدن صدای کودکان، راهی به سوی آینده‌ای پایدار برای آن‌هاست.

وی افزود: ساخت انیمیشن‌ها و بازی‌های یارانه‌ای جذاب می‌تواند به عنوان ابزاری سودمند معرف تاریخ، فرهنگ، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری به بهترین شکل برای کودکان باشد.

او تصریح کرد: آموزش در کلاس‌های درس و مدرسه با موضوع فرهنگ، تاریخ و معرفی آداب و رسوم و همچنین بناهای تاریخی برای کودکان بسیار مفید و سودمند است و این موضوع با همکاری آموزش و پرورش تسهیل می‌شود.

مرادی نراقی دعوت از کارشناسان و مدیران در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی در کلاس‌های درس و مدرسه برای کودکان بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: با اجرای اردوهای دانش‌آموزی می‌توانیم معرف جاذبه‌ها و قنات‌های تاریخی و معرف استان خود برای کودکان باشیم.

در پایان این نشست با طرح چند سوال مرتبط در حوزه تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم استان به کودکانی که پاسخ صحیح دادند جوایزی از سوی مدیرکل میراث فرهنگی اهدا شد و همچنین به رسم یادبود به تمام کودکان حاضر در این جلسه، بسته فرهنگی گردشگری اهدا شد.

نشست اعضای پارلمان کودک کانون با مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مرکزی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =