رویداد ثامر نیازمند یک دبیرخانه دائمی است

برگزیده رویداد ثامر گفت: رویداد ثامر یک حرکت نوین، اثرگذار و آینده‌دار است که باعث خلق ایده‌های زیادی در سراسر کشور شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، زهره یزدی‌زاده کارشناس روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، با ایده «برگزاری جشنواره ملی سرودهای فولکلوریک (آواهای آیینی)» در نخستین دوره رویداد ثامر حضور یافت و موفق به کسب رتبه سوم این دوره شد.

او درباره ایده خود توضیح داد: من با ایده برگزاری یک جشنواره ملی سرودهای آیینی، سنتی و بومی برای نوجوانان در این رویداد حضور یافتم که شامل سه مرحله است. در مرحله نخست، برپایی یک پویش با تشویق و ترغیب نوجوانان به جست‌وجوی اشعار فولکلوریک آیینی و سنتی در سراسر کشور، مرحله بعد گردآوری این آثار از طریق دبیرخانه و پالایش آن‌ها و در پایان تبدیل شدن این آثار به پادکست، کتاب و... برای جمع‌آوری یک گنجینه‌ غنی از آثار سنتی و بومی فولکلور است و در پایان در مرحله آخر آثاری که قابلیت تبدیل شدن به سرود دارند، از سوی نوجوانان با بهره‌گیری از حرکات نمایشی و نمایش خلاق در جشنواره به اجرا درآیند.

یزدی‌زاده با بیان این‌که این ایده با هدف ایجاد پیوستگی تازه کانون با خانواده‌ها در حوزه یک رویداد تازه خلق شده است، گفت: بروز توانمندی و اثرگذاری کانون در عرصه‌ای جدید، جلب توجه و بازتاب رسانه‌ای تازه برای کانون، ایجاد زمینه تجربه‌های تازه برای مربیان و اعضای کانون و توجه به درون‌داشت‌ها و اولویت‌های زیست بومی در فعالیت‌های کانون از جمله اهدافی بود که در پی آن دنبال کردم.

او ادامه داد: برگزاری رویداد ثامر یک حرکت نوین، اثرگذار و هدفمند و آینده‌دار است؛ چرا که فرصتی ایجاد کرد تا تعداد بسیار زیادی ایده از سراسر کشور ارسال شود. این خود چند مزیت دارد، اول این که همکاران برای بهترسازی دست به پردازش ایده زدند و از سوی دیگر نیز همکارانی که خود در بطن ماجرا حضور دارند، دست به کار شدند و ایده‌هایی ارائه کردند که بسیار قابلیت اجرایی و اثربخشی دارند.

یزدی‌زاده همچنین با ارائه یک پیشنهاد سخنان خود را به پایان رساند و گفت: این رویداد باید ادامه یابد و در مراحل بعدی این ایده‌ها باید اجرایی شوند، اما این حرکت نیازمند یک دبیرخانه پویا و فعال است تا همه مقدمات را برعهده داشته باشد و این مسیر را به درستی پیش ببرد.

نخستین رویداد ایده‌پردازی «ثامر» با هدف ایده‌پروری در فعالیت‌های کانون؛ ثبت و توسعه ایده‌های برتر کارکنان کانون؛ایجاد فضای حمایتی از ایده‌پردازان کانونی؛ ترویج، توسعه و تشویق فرهنگ خلاقیت وفاداری مبتنی بر نوآوری؛ شناخت افراد ایده‌پرداز، نوآور و خلاق؛ ایجاد بستری مناسب برای معرفی ایده‌های نوآورانه؛ گسترش فرهنگ مشارکت و همکاری داوطلبانه، همراه با تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری و تعلق سازمانی؛ ارج نهادن به شأن و منزلت انسانی کارکنان و بهره‌گیری و ارتقای توانایی‌ها و سرمایه‌های فکری آنها؛ شکوفایی استعدادها و افزایش روحیه خلاقیت، نوآوری و تشویق هم‌اندیشی و کار گروهی؛ همسو کردن اهداف کارکنان با اهداف سازمانی، افزایش بهره‌وری و استفاده مناسب وکیفی از منابع و سرمایه‌های انسانی و جمع آوری ایده‌ها و تشکیل بانک اطلاعاتی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =