«با یاد حسین تابستانت را بساز» شعار برنامه‌های محرم کانون

برنامه‌های ماه محرم و صفر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «با یاد حسین تابستانت را بساز» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون با بیان این مطلب افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت‌های تابستان خود را از خرداد امسال با شعار «تابستانت را بساز» شروع کرد و از روز اول محرم این شعار به «با یاد حسین تابستانت را بساز» تغییر پیدا می‌کند.

مجتبی حاذق‌نیکرو افزود: روز ۱۶ تیر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، میزبان شاعران، آفرینش‌گران، نوجوانان، مربیان و همکاران‌مان در آیین آغاز برنامه‌های حسینی کانون در تابستان حسینی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: چند مناسبت را در کنار هم داریم، آغاز محرم، روز ادبیات آیینی است، بزرگداشت محتشم است و ۱۸ تیر (روز ادبیات کودک و نوجوان) است. این تقارن‌ها باعث شد که برنامه‌ای داشته باشیم با عنوان «گل کم تحمل است»؛ آیین رونمایی از کتابی با همین عنوان که حاصل طبع چهل شاعر کودک و نوجوان با موضوع عاشوراست، برگزار می‌شود.

مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون تصریح کرد: چهل شاعر بزرگسال برای کودک با موضوع عاشورا و با عنوان کتاب «گل کم تحمل است» شعر عاشورایی سرودند؛ این مجموعه شامل ۷۲ اثر از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده و روز ۱۶ تیر رونمایی می‌شود.

حاذق اضافه کرد: در حاشیه این برنامه در خدمت آفرینش‌گران و مخاطبان این کتاب خواهیم بود. در عین حال برنامه‌هایی که برای محرم داریم، تشریح خواهد شد و از حضور و سخنرانی شعرا، شعرخوانی ‌آن‌ها و سخنرانان هم در این برنامه استفاده می‌کنیم.

وی درباره برنامه‌هایی که مناسب ماه محرم است، افزود: در باور عامه مردم؛ روز سوم و شب سوم محرم متعلق به حضرت رقیه(س) کودک شهید حضرت سیدالشهدا است. با میان‌داری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور، در روز سوم محرم؛ مراسم کودکان عاشورایی برگزار می‌شود.

مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون توضیح داد که این برنامه عرض ارادتی از سوی کودکان و نوجوانان در سراسر کشور به ساحت مقدس سیدالشهدا و شهدای کربلا است.

حاذق بیان کرد: این برنامه به عنوان برنامه دهه اول محرم به‌صورت همزمان و هماهنگ در سراسر کشور ازسوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون با اشاره به این‌که برنامه‌هایی تا پایان ماه صفر در کانون خواهیم داشت، افزود: البته کانون برنامه‌های ویژه‌ای برای ایام اربعین تدارک دیده است.

وی همچنین افزود: تماشاخانه‌های سیار کانون در استان‌های مختلف حضور پیدا خواهند کرد و برنامه‌های متنوعی را با موضوع عاشورا اجرا می‌کنند و کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی که در مراکز کانون در سراسر کشور برگزار می‌شود؛ رنگ و بوی محرم به خود می‌گیرد.

او نیز گفت: نمایش‌های عروسکی را همکاران ما در بخش هنری و معاونت تولید کانون در نظر گرفته‌اند که تولید خواهد شد و برای اجرا روی صحنه خواهد رفت.

حاذق در پایان خاطرنشان کرد: کانون دو وجه دارد؛ یک وجه آن؛ تولیداتی است که بزرگسالان برای مخاطب کودک و نوجوان انجام می‌دهند، یک بخش؛ خود کودک و نوجوان فاعلیت دارد و تولیداتی را رقم می‌زند. هر دوی این وجوه؛ رنگ و بوی حسینی و عاشورایی به خود می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =