رونمایی از کتاب "خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها "

در آستانه ی روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، طی آیینی به همت مرکز آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر از کتاب "خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها " نوشته ی مسعود عرب زاده رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان بوشهر، صبح یکشنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳ به همت مرکز آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، آیین رونمایی از کتاب "خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها " نوشته ی مسعود عرب زاده با حضور کودکان و نوجوانان و مربیان کانون  مقارن با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در سالن آفرینش مرکز فرهنگی شماره ۲ بوشهر برگزار شد.

در این آیین ابتدا حاضرین به جمع خوانی کتاب پرداختند و در خصوص آن با نویسنده پرسش و پاسخ کردند.

سمیه رسولی؛مدیرکل کانون استان بوشهر درباره ی این آیین گفت:این کتاب تلاشی است برای معرفی کشتی رافائل به عنوان بخشی از تاریخ بوشهر به کودکان استان.

مدیر کل کانون استان بوشهر افزود: رونمایی از کتاب‌های تازه نشر یافته به معرفی آن و تشویق به مطالعه و خوانش آن کمک می کند و بر گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاثیر گذار است بنابراین تلاش می کنیم کتاب های تازه تولید در حوزه کودک و نوجوان را به بچه ها که در واقع مخاطبین اصلی آن هستند معرفی کنیم.

وی ادامه داد:خواندن و مطالعه‌ کتاب برای کودکان ضروری است و باعث رشد و تعالی آنها میشود ، در همین راستا، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر از نویسندگانی که در بحث تألیف کتاب برای کودکان و نوجوانان قدم بر می‌دارند حمایت می‌کند.

مسعود عرب زاده نویسنده کتاب "خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها" در آیین رونمایی  کتاب در رابطه با اهمیت نگارش قصه کودک گفت : در شرایط کنونی هر اندازه که زندگی ما پیچیده تر و تکنولوژی جای خود را در جنبه های مختلف زندگی کودکان  باز کرده است، می شود که بعضا در زندگی آنها مخرب باشد، قصه ها می تواند نقش مهمی در رشد فکری انسان ها در جنبه های مختلف آموزشی و پرورشی داشته باشند.

عضوهیئت‌رئیسه انجمن اهل قلم استان بوشهر در رابطه مهارت های نویسنده کودک افزود : نویسنده می بایست شناخت دقیق از زیست بومی که در آن زندگی می کند ، تجربه زیست که کتاب به کودک ارائه می دهد« شامل تاریخ ، جغرافیا »، آشنایی با لغات مخصوص کودک، اطلاعات روانشناسی در هر گروه سنی ، مهارت های ژانرهای ادبی مانند شعر ، نثر ادبی  و ارتباط عاطفی با کودکان  برای نگارش داشته باشد.

نویسنده کتاب «قهرمان قصه ی مادر بزرگ » نقش پر رنگ زیست بوم در آثارش را یادآور شد : رنگ و بوی زیست بوم ، معرفی شهدای استان بوشهر در آثارم  بسیار پررنگ است که این بر می گردد به ذوق و علاقه شخصی و تجربه ای که سال ها در آن زندگی کردم ،می خواهم با نوشتن، داشته های ملی  ارزشمند استان بوشهر را به ایران و جهان معرفی کنم.

مسعود عرب زاده در رابطه با انتخاب سوژه های کتاب افزود : این گایده ها گاهی از دریا خلیج فارس ، جانوران و اشیاء ای  که در آن حضور دارند به به دست می آید، نمونه ی آن هم «کشتی رافائل و جوجه لاک پشت ها » می شود و یا در کتاب های«قهرمان قصه ی مادر بزرگ» و «روزنامه دریایی»به معرفی شهید رئیسعلی دلواری و شهید نادر مهدوی می پردازم که همگی آنها برای معرفی به کودکان و نوجوان بسیار حائز اهمیت است.

مدیر انتشارات قلمداران جنوب بیان کرد: بوشهر بستری غنی و آماده برای خلق هنر ، شعر و قصه است و این شرایط را ایجاد می کند که این میراث را در قالب آثار کودک و یا  دیگر انواع ادبی به مخاطب خود ارائه دهیم.

عرب زاده افزود : سرزمین بوشهر با وجود مفاخرهای فرهنگی و دلسوز ، ناداشته  های مرا جبران کرد و در کنار آن تحقیق شبانه روزی و پژوهش تاریخی و ادبیات و همچنین تحصیل در رشته تخصصی  سینما و علوم تربیتی برنامه ریزی آموزشی و گذراندن  دوره‌ های متعدد در حوزه شعر و داستان ، فعالیت یادگیری و نگارش در شکوفا شدن نوشته ها به من کمک زیادی کرد .

در بطن این برنامه که از سوی آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه ریزی و اجرا گردید، زهرا جهان افروزیان،کارشناس ادبی کانون استان ضمن قدردانی از تلاش ها و قلم فرسایی های مسعود عرب زاده در وادی کودک، تاریخ و پژوهش با هم اندیشی و دیدگاه کارشناسی به بررسی کتاب پرداخت و در همین راستا به اتفاق نویسنده کتاب به پرسش های اعضا درباره کتاب و هنر نویسندگی پاسخ گفتند.

مسعود عرب زاده متولد ۱۳۶۳ بندر بوشهر و کارشناس ارشد علوم تربیتی برنامه‌ریزی آموزشی است.وی روزنامه نگار، شاعر و نویسنده در حوزه کودک و پژوهش‌گر تاریخی است.

از کتاب‌های عرب زاده می‌توان «کندوکاو» با موضوع آسیب شناسی هنر در استان بوشهر و «لحظه نگاری یک روزنامه نگار»، «جیک و جیک و جیک تولده»، «مجموعه شعرعاطفه آنجا بود»، «تولد نوشته‌ها» «گزارش‌های سفرنامه نویسان از بندر خارجی از شهر بوشهر از دوران باستان تا اوایل قرن بیستم»، «آئینه تمام نمای استان بوشهر»،«قهرمان قصه ی مادر بزرگ»،« کلمات آسمانی اند» مضامین قرآنی در شعر شاعران استان بوشهر» اشاره کرد. این نویسنده همچنین کتاب‌های قصه کودک فوتبالیست ها و خورشید گویان ، باغ دایی محمد ،روباه کت قرمزی در کوه کوزی، دریانورد کوچک، چهارده سبد عشق و نجات را در دست چاپ دارد.

این آیین با تقدیر از مسعود عرب زاده نویسنده کتاب و وعده ی ادامه یافتن روند نشست با اهالی قلم در طول سال و حمایت از اهالی قلم استان بوشهر پایان یافت.

رونمایی از کتاب "خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها "

رونمایی از کتاب "خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها "

رونمایی از کتاب "خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها "

رونمایی از کتاب "خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها "

رونمایی از کتاب "خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها "

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =