کد خبر: 342107
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
مربیان کانون در برنامه شب شرقی

محمود خرقانی کارشناس فرهنگی و بهاره قانع‌نیا مربی کانون در برنامه شب شرقی در خصوص ادبیات دینی کودک با تاکید بر محرم و واقعه کربلا سخن گفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان و گرامیداشت سالروز درگذشت «مهدی آذریزدی»، کارشناس و مربی کانون میهمان برنامه شب شرقی از شبکه خراسان رضوی شدند.

در این ویژه برنامه که با عنوان «ادبیات دینی کودک» بود محمود خرقانی، کارشناس فرهنگی استان و برگزیده جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به همراه بهاره قانع‌نیا مربی فرهنگی و برگزیده جشنواره‌ در بخش جستارنویسی به ارائه مباحثی در خصوص تقویت نگاه دینی در کودکان پرداختند.

مربیان کانون در برنامه شب شرقی

محمود خرقانی با اشاره به حساسیت کار برای کودکان گفت: ما باید با پرورش حس دینی در کودکان مفاهیم را با تجربه زیسته آنها همسو کنیم تا فرزندانی با ایمان تربیت کنیم. وی با اشاره به کتاب «تشنه لبان» نوشته «حمید گروگان» از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: این کتاب مفاهیم عاشورا را به نحوی برای نوجوانان مطرح کرده است که ملموس و قابل درک است و مخاطب براحتی با آن در ذهن خود تصویرسازی واقعه کربلا را انجام می‌دهد.

مربیان کانون در برنامه شب شرقی

بهاره‌ قانع‌نیا با تاکید بر لزوم پرداختن به عناصر ادبیات در موضوعات مختلف مرتبط با حوزه کودک و نوجوان گفت: استفاده مناسب از کلمات و عبارات برای انتقال موثر مفاهیم دینی بسیار حائز اهمیت است. وی ضمن معرفی کتاب «بزرگترین دختر عالم» نوشته «سیدمهدی شجاعی» آن را در زمره آثار فاخر تولید شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع پرداختن به زندگی حضرت رقیه (س) دانست و گفت: این کتاب به قدری برای کودکان ملموس است که در بسیاری از کارگاه‌ها و کلاس‌هایم در کانون مصادیق همزادپنداری مخاطب با شخصیت والای حضرت رقیه (س) و اتفاقاتی که برای ایشان در واقعه کربلا رخ داده است را دیده‌ و شاهد تاثیرات آن بر مخاطب بوده‌ام.

در خاتمه محمود خرقانی بینندگان را میهمان قصه «زنجیر طلایی» کرد و بهاره قانع‌نیا نیز به خوانش متن ادبی خود با موضوع کربلا پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =