کد خبر: 342157
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴
بازدید 4
روزی در گلستان سعدی

به مناسبت بزرگداشت روز ادبیات کودک ونوجوان ویژه برنامه های ادبی در مراکز کانون استان ایلام برگزار شد

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام ، به مناسبت گرامی‌داشت یاد و خاطره مهدی آذریزدی و روز ادبیات کودک و نوجوان مرکز آفرینش های ادبی اقدام به برگزاری ویژه برنامه «روزی در گلستان» با هدف معرفی آثار مهدی آذر یزدی وهمچنین سعدی و گلستان سعدی به اعضای نوجوان نمود .

روزی در گلستان سعدی
این برنامه که با حضور معاون فرهنگی و کارشناسان ادبی و مربیان واعضای مرکز در مجتمع شهدای کودک برگزار شد با معرفی مهدی آذریزدی و سپس گلستان سعدی توسط کارشناسان ادبی کانون استان برگزارشد.
محمدرضا رستم پور ، شاعر نویسنده کانونی با معرفی مهدی آذریزدی و آثار این نویسنده نامدار کودک و نوجوان و کتاب‌های آذریزدی و زندگی او، گفت‌وگو نمود. وی در ادامه ضمن بیان خاطراتی از دوران نویسندگی خود در سن نوجوانی از سعدی و آثارش با اعضا سخن گفت و اعضارا به بازنویسی حکایات گلستان سعدی تشویق نمود ‌.
رستم پور در مورد زبان سعدی در آثارش گفت : از ویژگی های زبان  سعدی در روان  بودن و ساده عمیق بودنش می باشد همچنین نکته سنجی یکی از ویژگیهای این آثار این حکیم و فیلسوف می باشد .

روزی در گلستان سعدی
ملوک هاشمی معاون فرهنگی کانون استان نیز باحضور در این ویژه برنامه ضمن پاسداشت روز ملی ادبیات کودک ونوجوان از زیبایی و تاثیر گذاری آثار مهدی آذر یزدی گفت و با اشاره به گلستان سعدی که نام ادبی کانون در سال ۱۴۰۳ می باشد، گفت: از گلستان سعدی صحبت شد که انشاالله بتوانیم در طول سال به مناسبت‌های ادبی به سعدی بپردازیم و گلستان را بیشتر به اعضا معرفی کنیم .

هاشمی در ادامه با قصه گویی یکی از آثار مهدی آذر یزدی به نام قصه هسته های گناه از مجموعه قصه های کهن ، با معرفی بیشتر آثار آذر یزدی در روز ادبیات کودک ونوجوان یاد ایشان را گرامی داشت .

روزی در گلستان سعدی
در این برنامه همچنین کارگاه بازنویسی و مصور سازی حکایات گلستان سعدی توسط اعضا برگزارشد .
همچنین در مراکز سراسر استان ویژه برنامه هایی همچون دعوت از شاعران نویسندگان و گلستان خوانی و معرفی مهدی آذریزدی و آثارش  به مناسبت در بزرگداشت روز ادبیات کودک ونوجوان برگزار شد .

روزی در گلستان سعدی

روزی در گلستان سعدی
گفتنی است هجدهم تیرماه، روز درگذشت زنده یاد مهدی آذریزدی، در تقویم ایران به عنوان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان ثبت شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =