روز ملی ادبیات کودکان و نوجوانان ، فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ کتابخوانی

محدثه الماسی، کارشناس آفرینش های ادبی استان خوزستان یادداشتی را به مناسبت سالروز بزرگداشت مهدی آذر یزدی و روز ادبیات کودکان و نوجوانان ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خوزستان، کارشناس آفرینش های ادبی استان خوزستان یادداشتی را به مناسبت 18 تیرماه سالروز بزرگداشت مهدی آذر یزدی و روز ادبیات کودکان و نوجوانان ارائه کرد.

در این یادداشت آمده است:

به نام خداوند جان و خرد

روز ملی ادبیات کودکان و نوجوانان، فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی است. بهانه ای برای پاسداشت کوشش بی دریغ و بایسته‌ی نویسندگان و شاعرانی که با عشق به جهان کودکان و نوجوانان آثاری بدیع را خلق کرده اند و عطش از جان های تشنه ی ادبیات زدوده اند. این روز، مجالی برای تکریم خردورزان و اندیشه پرورانیست که کوشیده اند با کیمیای کلماتشان دریچه ای از نور و روشنایی به جهان کودکی و نوجوانی بگشایند. به احترام مهدی آذر یزدی نویسنده‌ی توانای کشورمان که راز واژه ها را خوب میفهمید و جان جمله ها بود، ۱۸ تیرماه روز گرامی داشت ادبیات کودک و نوجوان نام گرفت .او با «قصه های خوب»ش دنیای دلنشین تری را برای «بچه های خوب» ایران ساخت و عمر گرانمایه اش را در این راه صرف کرد .صاحب قلم توانمندی که رهبر معظم انقلاب در منزلت منش و روش ایشان در سفر خود در سال 1386 به استان یزد فرمودند: «من خودم را از جهت رسیدگی به فرزندانم، بخشی مدیون این مرد و کتاب این مرد میدانم»

روز ملی ادبیات کودکان و نوجوانان ، فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ کتابخوانی

سالروز درگذشت مهدی آذریزدی هر ساله در کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهانه ای برای برگزاری برنامه ها و رویدادهای وزین ادبی و فرهنگی ست تا بدین سبب اهمیت کتاب و کتابخوانی را به کودکان و نوجوانان یادآوری نماییم و مجالی ناب برای پرورش هر چه بهتر این جان های پاک و معصوم در کنار اهالی قلم و صاحبان خرد و اندیشه فراهم آوریم. در گرامی داشت این روز، آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری استان خوزستان نیز به مدد همراهی و همدلی عاشقانه ی مربیان و رابطان ادبی با برگزاری نشست ها و همایش های ادبی، برای اعضاء و مخاطبان مراکز کانون در سراسر استان لحظاتی به یادماندنی رقم زد. بنده هم به سهم خویش این روز خجسته را گرامی می دارم و به همه ی نویسندگان و مولفان و مخاطبان ِ ثروت ملی ایرانیان یعنی ادبیات تبریک می گویم.

محدثه الماسی،کارشناس آفرینش های ادبی استان خوزستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =