تفاهم‌نامه همکاری میان کانون و ستاد اقامه نماز امضا شد

در دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر، تفاهم‌نامه همکاری میان کانون و ستاد اقامه نماز با هدف توان‌افزایی در ترویج فرهنگ نماز امضا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، همزمان با آغاز ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه‌السلام و به منظور ترویج فرهنگ نماز، تفاهم‌نامه همکاری میان کانون و ستاد اقامه نماز استان با حضور محمد مهدی حسین پور مدیر کل کانون و حجت‌الاسلام امرالله سبحانی‌نیا رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در محل اداره کل کانون استان منعقد گردید.

مدیر کل کانون استان ضمن عرض تسلیت ایام دهه اول محرم گفت: برپایی نماز یکی از اصلی‌ترین اهداف قیام سالار شهیدان بود و باید تلاش کنیم این فریضه دینی را به نحو احسنت برپا داریم بخصوص در حیطه کودکان و نوجوانان اتفاقات خوب و مؤثری را رقم بزنیم. رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی نیز با ابراز خرسندی از حضور موثر کانون در تمامی زمینه‌های مرتبط با کودکان و نوجوانان گفت: نماز خواندن آغاز راه برقراری ارتباط با خداوند است و ما باید تلاش کنیم که نماز را وارد زندگی کنیم و در همه لحظات حیات خود از برکات آن بهره ببریم چرا که نماز در ابتدا باعث از بین رفتن غفلت می‌شود و با از بین رفتن غفلت نور و روشنایی به زندگی وارد می شود و از این نور و روشنایی آرامش همراه همیشگی نمازگذار می‌شود.

ایشان در ادامه افزود: اثرات معنوی نماز باید در نگاه، کلام و رفتار ما جاری و ساری باشد تا کودکان و نوجوانان از آن درس بگیرند. رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با اشاره به خاص بودن مشهد به دلیل هم جواری با امام رضا علیه‌السلام تاکید کرد: ما باید هر سال یک تولید فاخر برای نسل جدید در حوزه نماز داشته باشیم که این تولیدات می‌تواند در قالب قصه، سرود، کتاب و سایر محصولات فرهنگی عرضه شود. ایشان ضمن اعلام آمادگی همکاری و تأکید بر اینکه تاریخ عاشورا با نماز پیوند خورده افزود: با استفاده از تأثیر بسیاری که حال و هوای ایام محرم دارد و علاقه‌ای که در میان مردم جامعه به امام حسین علیه‌السلام وجود دارد، می‌توان از این فرصت برای ترویج فرهنگ نماز بیشترین بهره را برد.

در خاتمه از همکاران نمازگزار در کانون استان و اعضای مرکز ۴ که تازه به سن تکلیف رسیده بودند قدردانی و تشکر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =