«قصه زندگی یک برگ» اثر نادر ابراهیمی مورد بررسی قرار گرفت

کتاب «قصه زندگی یک برگ» اثر نادر ابراهیمی از سوی اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زرند نقد و بررسی شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، انجمن نویسندگان نوجوان «رویش زراوند» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زرند ۱۷ تیر ۱۴۰۳ و به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان میزبان فاطمه جعفرزاده نویسنده، شاعر، منتقد ادبی و مربی بازنشسته کانون بود و در این نشست کتاب «قصه زندگی یک برگ» اثر نادر ابراهیمی نقد و بررسی شد.

بنابر این خبر، فاطمه جعفرزاده کارشناس مهمان این نشست ابتدا درباره اهمیت نگاه متفاوت صحبت کرد و این‌که هر یک از ما دنیایی بی نهایت در درون خودمان داریم.

جعفرزاده با اشاره به فرمایش مولا علی(ع) که «اتزعم آنک جرم صغیر و فیک انطوی العالم الاکبر» گفت: بنابراین با خواندن هر کتاب می‌توانیم تصویر و درکی تازه فارغ از نگاه نویسنده پیدا کنیم. ما مثل هم نمی‌اندیشیم و متفاوت نگاه می‌کنیم. همین امر موجب می‌شود که با خواندن یک کتاب مشترک، برداشت‌های گوناگونی در درون ما شکل بگیرد که می‌تواند منجر به خلق و آفرینشی تازه شود.

وی ادامه داد: کسی که می خواهد نویسنده موفقی باشد به کتاب روی ‌آورد و پس از خواندن کتاب‌های مختلف به درکی ویژه برسد. دایره لغات او گسترش ‌یابد و حتی در بیان شفاهی، تواناتر ‌شود.

در این نشست با وجود آنکه همه اعضای حاضر از قبل کتاب نادر ابراهیمی را مطالعه کرده بودند یک بار روخوانی توسط آن‌ها انجام شد و با تمرکز و مرور دوباره متن، به گفتگو درباره آن پرداخته شد.

اشاره به نقش و قلم توانای این نویسنده و این‌که کتاب‌های عمیق و رازآلودی برای بزرگسالان نیز نوشته‌اند از نکات مورد تاکید مهمان نشست بود.

اعضای حاضر نکات جذابی را که دریافت کرده بودند بیان کردند و در ادامه، مهمان نشست به اهمیت و نقش تصاویر در کتاب پرداخت و این که قصه‌هایی در تصاویر پنهان است که شما با دقت می‌توانید آنها را کشف و حتی پرداخت کنید.

جعفرزاده اضافه کرد: سیر زندگی برگ، چرخه حیات موجودات را به تصویر کشیده و دلیل آن نگاه دقیق نویسنده به پدیده‌های اطراف است. ما به این نگاه دقیق نیازمندیم.

مهمان نشست انجمن ادبی رویش زراوند تصویر برگ‌های درخت انگور و رشد و تحول آنها توسط را توضیح داد و افزود: انتهای کتاب به شعارزدگی نزدیک شده که بهتر بود مثل ابتدا و میانه روال داستانی را حفظ کند.

مربی پیشین کانون پرورش فکری به نقش مهدی آذر یزدی در بازنویسی متون کهن ادب فارسی و روز ادبیات کودک و نوجوان و تالیف کتاب‌های قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب پرداخت. آثاری که یادآور کار ارزشمند این اندیشمند فقید است و درباره بازنویسی و بازآفرینی و تفاوت‌های این دو صحبت شد.

نویسنده و شاعر کودک در پایان گفت: قرار نیست ما با خواندن این کتاب یا هر اثر دیگری، برداشت یکسان و مشترکی داشته باشیم. ویژگی اثر هنری ایجاد درکی عمیق در خواننده است و ما با همین تفاوت‌ها موفق به خلق آثاری تازه میشویم.

 «قصه زندگی یک برگ» اثر نادر ابراهیمی مورد بررسی قرار گرفت

 «قصه زندگی یک برگ» اثر نادر ابراهیمی مورد بررسی قرار گرفت

 «قصه زندگی یک برگ» اثر نادر ابراهیمی مورد بررسی قرار گرفت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =