کد خبر: 342212
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
بازدید 56
گردهمایی کودکان عاشورایی کانون همدان برگزار شد

گردهمایی کودکان عاشورایی کانون پرورش فکری همدان برای دومین سال با همکاری هیأت قاسم بن الحسن و مکتب امام صادق (ع) شهر مریانج در میدان بهشتی این شهر با حضور کودکان، نوجوانان و والدین آنها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، گردهمایی کودکان عاشورایی کانون پرورش فکری همدان برای دومین سال با همکاری هیأت قاسم بم الحسن و مکتب امام صادق (ع) شهر مریانج در میدان بهشتی این شهر با حضور کودکان، نوجوانان و والدین آنها برگزار شد.

این مراسم با قرائت قرآن یکی از نوجوانان شروع و در ادامه سرود ملی پخش شد و همه به احترام این سرود و پرچم همیشه برافراشته ایران، بلند و رسا سرود را هم خوانی کردند.

گردهمایی کودکان عاشواریی کانون همدان برگزار شد

سپس برنامه با شعرخوانی امیرعلی مجری نوجوان آغاز شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت سید و سالار شهیدان گفت: کانون، پرورش و تربیت کودکان و نوجوانان را با توجه به اهداف تعریف شده برای هر دوره برعهده دارد.

معصومه ابراهیمی هژیر ادامه داد: پرورش و تربیت باید بستر مناسب خودش را داشته باشد تا ما به آن هدف تعریف شده برسیم.

وی با بیان اینکه اگر هدف تربیت دینی و رشد و بالندگی در این مسیر باشد، اظهار کرد: معرفی مکتب عاشورا بهترین فرصت و این ایام بهترین زمان برای آموزش بر روی کودکان و نوجوانان است زیرا در آن هم شور هست و هم شعور.

گردهمایی کودکان عاشواریی کانون همدان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری همدان بیان کرد: تمام لحظات واقعه کربلا درس و عبرت گرفتن است که لحظه به لحظه باید با فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی به شکلی زیبا و گیرا برای کودکان و نوجوانان معرفی شود.

وی کتاب را یکی از مهم ترین ابزارها برای معرفی واقعه کربلا و قیام امام حسین (ع) دانست و خطاب به والدین حاضر در این مراسم گفت: کانون به دنبال رشد و پرورش بچه‌های شما در همه ابعاد شخصیتی بوده و کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های کانون می‌تواند در این مسیر بسیار کمک رسان والدین باشند.

گردهمایی کودکان عاشواریی کانون همدان برگزار شد

ابراهیمی‌هژیر با اشاره به اینکه ماه محرم و صفر و خود پیاده روی اربعین از فرصت‌های طلایی برای انتقال مفاهیم دینی، جهاد، ایثار، شهادت، فداکار و ... به بچه‌ها است، تصریح کرد: تبیین اتفاقات کربلا و بعد از آن برای این نسل باید به شکلی درست توسط والدین، مربیان و معلمان تربیتی صورت بگیرد و بچه‌ها را عاشق حق و ظلم ستیز کند.

وی با بیان اینکه شروع کلاس‌های تابستانی کانون مقارن با شروع محرم بوده گفت: شعار امسال ما با یاد حسین (ع) تابستانتو بساز است و با این کار خواستیم که نام و یاد امام حسین (ع) را با فعالیت‌های کانون گره بزنیم.

گردهمایی کودکان عاشواریی کانون همدان برگزار شد

در ادامه دو مداح نوجوان برای نوحه خوانی خود شور به مجلس دادند و کودکان عاشورایی همراه با آنان سینه زنی کردند.

سپس نمانیده ولی فقیه در شهر مریانج بر روی سن حاضر شد و بعد از خوش و بش با کودکان از آنها خواست که دعای فرج را بلند و یک صدا بخوانند و دستانشان را رو به آسمان بگیرند.

حجه الاسلام مظاهری با بیان اینکه فرزند صالح برای پدر و مادر باقیات و صالحات است، گفت: مواظب این فرزندان خود باشید زیرا این فرزندان طبق روایات و آیات می توانند والدین خود را اهل بهشت کرده و یا اهل جهنم.

گردهمایی کودکان عاشواریی کانون همدان برگزار شد

وی افزود: فرزندان هنگام تولد فطرت توحیدی دارند و این پدر و مادر هستند که این فطرت را سمت و سوق می‌دهند.

نماینده ولی فقیه خاطرنشان کرد: بچه‌ها را که امروز اینجا آورده‌اید یک پیام دارد که حسین جان ما می‌خواهیم بچه‌های ما در مسیر تو باشد.

در ادامه عهدنامه توسط مجری برای بچه‌ها قرائت شد و کودکان همراه مجری عهدنامه را قرائت کرده و قول دادند که به گفته خود عمل کنند.

گردهمایی کودکان عاشواریی کانون همدان برگزار شد

متن عهدنامه به شرح زیر است:

امام حسین جانم سلام!

امسال در محرم زیر آفتاب تابستان به یادت هستیم و به کربلا فکر می‌کنیم و کودکانی که در تشنگی جان دادند اما حاضر نشدند تو را تنها بگذارند چون از تو مردانگی و غیرت را یاد گرفته بودند.

امام حسین جان!  این روزها کودکانی در شهر غزه هستند که جان می‌دهند اما وطنشان را به دشمن نمی‌دهند ما کودکان و نوجوانان عاشورایی همه با هم، هم عهد و هم پیمان می­شویم که با یاری خدا و پیروی از راه و روش شما مقابل ظلم بایستیم و همراه و هم­دل کودکان مظلوم غزه باشیم.

ما کودکان و نوجوانان عاشورایی قول می­دهیم در کنار امام زمانمان در راه راستی و درستی قدم برداریم و برای ادامه راه شهدا و سربلندی ایران عزیزمان تلاش کنیم.

گردهمایی کودکان عاشواریی کانون همدان برگزار شد

همچنین برنامه میهمان کوچک امام حسین علیه السلام با حضور 38 عضو کودک و مرکز به همراه مادران در مرکز فرهنگی- هنری سامن برگزار شد. این مراسم با همکاری حلقه میانی متشکل از والدین اعضا و همکاری کانون‌یاران نوجوان مرکز سامن اجرا شد. از سوی دیگر اعضا مداحی و دکلمه  مرکز راجع به حادثه کربلا و امام حسین (ع) صحبت کرد و کتاب‌های مرتبط با واقعه کربلا را به اعضا معرفی کرد. در پایان با نذوراتی که توسط حلقه میانی کانون تهیه شده بود از اعضا پذیرایی شد.

گردهمایی کودکان عاشواریی کانون همدان برگزار شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فامنین نیز به مناسبت سوم محرم سوگنامه دختر خورشید را با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با حضرت رقیه سلام الله علیها با حضور ۲۰ نفر از اعضا برگزار نمود.

گردهمایی کودکان عاشواریی کانون همدان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =