کاروان خودروهای اسباب‌بازی سیاه‌پوش در اردکان برگزار شد

کودکان عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اردکان با سیاه‌پوش کردن خودروهای اسباب‌بازی و راه‌اندازی کاروان نمادین خودرویی از مرکز فرهنگی هنری تا قبور شهدای گمنام را پیمودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، سه شنبه ۱۹تیر ۱۴۰۳ مصادف با سوم محرم‌الحرام ۱۴۴۶هجری قمری گردهمایی کودکان عاشورایی با عنوان "کودکان آفتاب" با حضور ۴۰ نفر از پسران عضو مرکز و مادرانشان و با حضور رقیه کرمانیان،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردکان و هیئت همراه، در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اردکان، برگزار شد. برنامه‌های این گردهمایی که با شعار "به یاد حسین (ع) تابستونتو بساز" و با هدف آشنایی اعضا با کودکان حاضر در واقعه عاشورا برگزار شد، در چند بخش متنوع اجرا شد.

 کاروان خودروهای اسباب‌بازی سیاه‌پوش در اردکان برگزار شد

در بخش اول، ابتدا کودکان با پرده‌خوانی خانم شرف الدینی، با واقعه عاشورا بیشتر آشنا شدند و سپس شخصیت کودکان حاضر در واقعه، توسط مربیان مرکز به اعضا معرفی شد.

در بخش دوم کودکان با همکاری مادرانشان و راهنمایی مربیان، در قالب فعالیت کاردستی، ماشین‌های اسباب‌بازیشان را با پرچم‌ها و کتیبه‌ها و نمادهای عاشورایی دست‌ساز، سیاه پوش کردند.

در بخش سوم و پایانی، کودکان و مادرانشان با ماشین‌های سیاه‌پوش خود، در قالب کاروان نمادین عزای حسین(ع) از مرکز تا مقبره شهدای گمنام، پیاده‌روی کرده و پس از زیارت قبور شهدا و ادای احترام به ایشان، به نوحه‌خوانی و سینه‌زنی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =