کد خبر: 342228
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵
گردهمایی بزرگ  کودکان عاشورایی در اردبیل برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برگزاری گردهمایی کودکان عاشورایی در سومین روز از ماه محرم در مهدیه اردبیل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد مدیرکل کانون استان با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان، گفت: هم‌زمان با سراسر کشور گردهمایی کودکان عاشورایی عصر روز سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ مصادف با سوم محرم در مهدیه اردبیل برگزار شد.

وی بابیان اینکه این مراسم با شعار «میهمانان کوچک امام حسین (ع)» برپا شد، اظهار داشت: گردهمایی کودکان عاشورایی در دومین سال برگزاری خود به نام حضرت رقیه (س) دختر سه ساله اباعبدالله ‌الحسین (ع) مزین بود و کودکان و نوجوانان همراه با خانواده‌هایشان حضوری پرشور در این مراسم داشتند.

گردهمایی بزرگ  کودکان عاشورایی در اردبیل برگزار شد

ملک‌زاده فرد نهضت عاشورا را مکتبی تربیتی توصیف کرده و بیان داشت: واقعه کربلا درس‌هایی نهفته از معارف اخلاقی را در بردارد که با آگاهی بخشی و آشناسازی نسل آینده‌ساز جامعه با رویدادهای این واقعه عظیم می‌توانیم آن‌ها را در مسیر درست تربیتی پرورش دهیم.

وی افزود: ایثار و ازخودگذشتگی، حق‌طلبی، ظلم‌ستیزی و یاری‌کردن مظلوم از نکاتی هستند که کودکانمان از عاشورا می‌آموزند.

مدیرکل کانون اردبیل تصریح کرد: در این مراسم برنامه‌های مختلفی ازجمله چاووشی خوانی، دکلمه نمایش، معرفی شخصیت و کتاب، شعرخوانی در راستای ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ عاشورایی و تبیین دستاوردهای قیام حسینی در میان کودکان و نوجوانان اجرا شد.

گردهمایی بزرگ  کودکان عاشورایی در اردبیل برگزار شد

ملک‌زاده فرد خاطرنشان کرد: کودکان عاشورایی حاضر در این مراسم با قرائت عهدنامه‌ای به تأسی از قیام امام حسین (ع) ضمن اعلام حمایت، همراهی و همدلی با کودکان غزه، برای ایستادگی در مقابل ظلم و ادامه راه شهدا و سربلندی ایران عزیز با سید و سالار شهیدان پیمان بستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =