سوگواری اعضای مرکز چهار کانون اردبیل در  حرم امامزاده سیدصدرالدین

مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی چهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل ویژه‌برنامه «از زیارت تا عاشورا» را در آستان مقدس امامزاده سید صدرالدین (ع) برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این مراسم که ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ مصادف با هفتم ماه محرم برگزار شد؛ طنین دل‌نشین قرائت دسته‌جمعی «زیارت عاشورا» در آستان مبارک امامزاده سید صدرالدین (ع) طنین‌انداز شد.

فاطمه حیدری مربی مسئول مرکز در این خصوص گفت: بیش از ۵۰ عضو مرکز به همراه مادرانشان با حضور در آستان مبارک امامزاده سید صدرالدین ابن موسی کاظم (ع) اردبیل، با شعار «با یاد حسین(ع) تابستونتو بساز» به سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان و یاران وفادار آن حضرت پرداختند.

سوگواری اعضای مرکز چهار کانون اردبیل در  حرم امامزاده سیدصدرالدین

وی هدف از اجرای این برنامه را تبیین و پاسداشت فرهنگ عاشورایی و ایثار و شهادت، آشنایی کودکان و نوجوانان با فلسفه نهضت عاشورا و شهادت حضرت امام حسین (ع) عنوان کرده و اظهار داشت: این برنامه با اقامه نماز ظهر به صورت جماعت شروع شده و در ادامه در خصوص آموزه‌های عاشورایی با اعضا و خانواده‌ها گفتگو شد.

حیدری تصریح کرد: قرائت دسته‌جمعی «زیارت عاشورا»، آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم با صوت و لحن، چاووش‌خوانی و عزاداری از دیگر بخش‌های اجرا شده در این مراسم معنوی بود.

گفتنی است در پایان این مراسم با پخش شربت و نذری از حاضران پذیرایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =