کد خبر: 342231
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۸
بازدید 65
گردهم‌آیی کودکان عاشورایی در قم برگزار شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم در روز سوم محرم گردهم‌آیی کودکان عاشورایی را به یاد رقیه‌(س) همزمان با سراسر کشور برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون قم، شهرزاد حدادپور سرپرست کانون استان با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان، گفت: هم‌زمان با سراسر کشور گردهم‌آیی کودکان عاشورایی عصر روز سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ مصادف با سوم محرم در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی‌هنری مرکز پردیسان برگزار شد.

حدادپور در حاشیه برگزاری این رویداد مذهبی گفت: این اداره کل که دومین سال متوالی، متولی این رویداد با شعار «میهمانان کوچک امام حسین (ع)» است با همکاری معاونت فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قم در راستای همکاری حلقه‌های مردمی توانست با اجرای چند گروه سرود،‌ پرده‌خوانی، قصه‌گویی، معرفی شخصیت و کتاب ومداحی، لحظاتی عرفانی برای کودکان و نوجوانان و والدین‌شان بسازد.

وی در مورد اهمیت قیام عاشورا و زنده نگاه داشتن این رویداد تاریخی مذهبی گفت: روز به روز کودکان و نوجوانان این مرز و بوم در آماج بیشتر تبلیغات ضد فرائض دینی قرار دارند و این گردهم‌آیی‌ها این تلنگر را به مخاطب خود می‌زند که بیشتر در مورد مظلومیت و حق‌طلبی مطالعه و تفکر کند و آثار مخرب رسانه‌ها که فراگیری‌شان کم نیست را خنثی سازد. 

گردهم‌آیی کودکان عاشورایی در قم برگزار شد

سرپرست کانون استان قم با اشاره به شعار امسال این رویداد خاطرنشان کرد: در این تابستان که مصادف شده با ایام ماه محرم و شعار «با یاد حسین(ع) تابستونتو بساز» برنامه‌های مراکز تحت شعاع این مهم، به فعالیت‌های مذهبی مرتبط با قیام امام حسین قرارگرفته و به مربیان تاکید کرد در اجرای فعالیت‌های کانون بر عناوینی همچون ایثار و ازخودگذشتگی، حق‌خواهی و ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلوم بیش از پیش اهمیت دهند.

در پایان این رویداد آیینی که حسنیه بیضا کارشناس نظارت بر امور فرهنگی مراکز فرهنگی‌هنری و عضو ستاد اربعین کانون و همچنین نگار قربانی مسئول حراست کانون استان قم به همراه کارشناسان ستادی حضور داشتند، حاضرین این گردهم‌آیی با اعلام حمایت از کودکان مظلوم عالم، هم‌ پیمان شدند که همیشه حامی و یاور مظلومان باشند.

گردهم‌آیی کودکان عاشورایی در قم برگزار شدگردهم‌آیی کودکان عاشورایی در قم برگزار شدگردهم‌آیی کودکان عاشورایی در قم برگزار شدگردهم‌آیی کودکان عاشورایی در قم برگزار شدگردهم‌آیی کودکان عاشورایی در قم برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =