گردهمایی بزرگ کودکان عاشورایی

گردهمایی کودکان عاشورایی با شعار «میهمانان کوچک امام حسین (ع)» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ، همزمان با سراسر کشور گردهمایی کودکان عاشورایی با حضور کودکان و مادران روز سه شنبه 19 تیرماه مصادف با سوم محرم که مزین به نام حضرت رقیه (س) دختر سه ساله امام حسین (ع) است ،با شعار مهمانان کوچک امام حسین (ع) در مصلای شهر ایلام برگزار شد .

گردهمایی بزرگ کودکان عاشورایی

گردهمایی بزرگ کودکان عاشورایی

در این گردهمایی که با قرائت قرآن توسط عضو نوجوان وسخنرانی ومداحی وسرود همراه بود، فاطمه رستگار مدیر کل کانون استان،ضمن صحبت با کودکان ومادران این چنین گفت: 

گردهم‌آیی کودکان عاشورایی در استان همزمان در سطح کشور، یکی جریان‌ تربیتی و فرهنگی است که به همت ستاد اربعین کشور کانون پرورش فکری هم‌زمان در سراسر کشور برگزار شده که در واقع 

این گردهمایی با هدف ترویج و تبیین فرهنگ عاشورایی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با فرهنگ و شخصیت های واقعه عاشورا وقیام امام حسین (ع) و خاندان مطهر اهل عصمت و طهارت و نقش‌دهی آگاهانه و مسئولانه به نوجوانان و با اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی و هنری و عاشورایی با حضور مسئولین استانی و همچنین حضور حجت الاسلام پیمایی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ومداحان بزرگسال ونوجوان اهل بیت برگزار شد.

وی افزود : در برگزاری این گردهمایی فرهنگی و معنوی، از ظرفیت خانواده‌ها و گروه‌های مردمی و جهادی در این برنامه بهره مند می شویم.

انشاءالله بحق حضرت رقیه(س)تمامی کودکان ایران زمین و جهان ،بخصوص کودکان فلسطین وغزه درصلح،آرامش،تندرستی ،وشادی باشند.

در ادامه حجت الاسلام پیمایی با ایراد سخنرانی از برگزاری این گونه اجتماعات مذهبی برای قشر کودک ونوجوان جهت آشنایی آنان با فرهنگ عاشورا واربعین حسینی تشکر وکودکان ونوجوانان را با شخصیت امام حسین (ع) ویارانش وهمچنین واقعه کربلاآشنا نمود. 

گردهمایی بزرگ کودکان عاشورایی

گردهمایی بزرگ کودکان عاشورایی

براساس این خبر در این روز کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌هایشان در مصلای شهر ایلام دور هم جمع شدند تا بار دیگر با امام خوبان عهد ببندندو در کنار مداحی کودکان ونوجوانان وسرود ، عهدنامه کودکان عاشورایی که توسط الینا اسدی عضو نوجوان کانون خوانده شد با امام خود عهد بستند، در متن این عهدنامه آمده است: 

امام حسین جانم سلام

امسال در محرم زیر آفتاب تابستان به یادت هستیم و به کربلا فکر می‌کنیم و کودکانی که در تشنگی جان دادند اما حاضر نشدند تو را تنها بگذارند چون از تو مردانگی و غیرت را یاد گرفته بودند.

امام حسین جان!  این روزها کودکانی در شهر غزه هستند که جان می‌دهند اما وطنشان را به دشمن نمی‌دهند ما کودکان و نوجوانان عاشورایی همه با هم، هم عهد و هم پیمان می­شویم که با یاری خدا و پیروی از راه و روش شما مقابل ظلم بایستیم و همراه و هم­دل کودکان مظلوم غزه باشیم.

  ماکودکان و نوجوانان عاشورایی قول می­دهیم در کنار امام زمانمان در راه راستی و درستی قدم برداریم و برای ادامه راه شهدا و سربلندی ایران عزیزمان تلاش کنیم.

گردهمایی بزرگ کودکان عاشورایی

گردهمایی بزرگ کودکان عاشورایی

گردهمایی بزرگ کودکان عاشورایی

در ادامه این گردهمایی مداحان اهل بیت با مداحی وهمچنین اعضای نوجوان با اجرای سرود  به همراه کودکان ونوجوانان وخانواده ها وکودکان وخانواده ها به عزاداری وسوگواری اهل بیت (ع) پرداختند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =