کد خبر: 342290
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
بازدید 48
گردهمایی کودکان عاشورایی در اراک برگزار شد

دومین "گردهمایی کودکان عاشورایی" را مهمانان کوچک امام حسین(ع) در سومین روز ماه محرم در مجتمع فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در شهر اراک برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان مرکزی، گردهمایی کودکان عاشورایی کانون پرورش فکری مرکزی برای دومین سال در  شهر اراک در مجتمع فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با حضور کودکان، نوجوانان و والدین آنهادر سومین روز ماه محرم مصادف با ۱۹ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

در این گردهمایی احسان منصوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ،پروین مفتح زاده مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی،  معاون فرهنگی ،کارشناسان و مربیان کانون به همراه والدین و اعضای کانون استان مرکزی حضورداشتند .

میهمان  ویژه این محفل عاشورایی خانواده شهید مدافع حرم سردار «سعید مجیدی» بودند ،که در جبهه مقاومت سوریه به فیض شهادت رسیده بود .

گردهمایی کودکان عاشورایی در اراک برگزار شد

این مراسم با قرائت قرآن یکی از نوجوانان شروع و در ادامه سرود ملی پخش شد و همه به احترام این سرود و پرچم همیشه برافراشته ایران، بلند و رسا سرود را هم خوانی کردند.

در ادامه محمد حسین شریفی عضو مرکز فرهنگی هنری سنجان با نوحه خوانی خود شور به مجلس دادند و کودکان عاشورایی همراه با آنان سینه زنی کردند.

گردهمایی کودکان عاشورایی در اراک برگزار شد

سپس پویانمایی محرمی در سالن نمایش داده شد و علی رضا متقی برگزیده جشنواره بین المللی قصه گویی از اعضای ارشد کانون رباط مراد با نقالی عاشورایی  جال و هوای عاشورایی را در نقل کرد . 

گردهمایی کودکان عاشورایی در اراک برگزار شد

سرود محرمی کاری از اعضای کانون در مرکز داودآباد و منقبت خوانی فاطمه بشرا عضو مرکز شماره ۲اراک مراسم را آماده عزاداری هیات نوجوانان مسجد امام حسین (ع) کرد .

گردهمایی کودکان عاشورایی در اراک برگزار شد

در ادامه با عزاداری و مداحی هیات نوجوانان مسجد امام حسین (ع) کودکان عاشورایی و والدین همراه با آنان سینه زنی کردند.

گردهمایی کودکان عاشورایی در اراک برگزار شد

در پایان مراسم با پخش کلیپ از مراسم میهمانان کوچک امام حسین (ع) در سال گذشته "عهد نامه کودکان عاشورایی در سال ۱۴۰۳" در سالن به نمایش گذاشته شد و زهرا کوت آبادی عضو کانون مرکز شماره ۱ اراک به قرائت عهدنامه پرداخت و گفت:

امام حسین جانم سلام

امسال در محرم زیر آفتاب تابستان به یادت هستیم و به کربلا فکر می‌کنیم و کودکانی که در تشنگی جان دادند اما حاضر نشدند تو را تنها بگذارند چون از تو مردانگی و غیرت را یاد گرفته بودند.

امام حسین جان!  این روزها کودکانی در شهر غزه هستند که جان می‌دهند اما وطنشان را به دشمن نمی‌دهند ما کودکان و نوجوانان عاشورایی همه با هم، هم عهد و هم پیمان می­شویم که با یاری خدا و پیروی از راه و روش شما مقابل ظلم بایستیم و همراه و هم­دل کودکان مظلوم غزه باشیم.

  ماکودکان و نوجوانان عاشورایی قول می­دهیم در کنار امام زمانمان در راه راستی و درستی قدم برداریم و برای ادامه راه شهدا و سربلندی ایران عزیزمان تلاش کنیم.

گردهمایی کودکان عاشورایی در اراک برگزار شد

در نهایت کودکان عاشورایی با شربت و کیک نذری پذیرایی شدند .

گفتنی است :در  "گردهمایی کودکان عاشورایی" کلیه محتوی و اجرای مراسم توسط  کودکان، نوجوانان اعضای مراکز کانون پرورش فکری استان با شعار "با یاد حسین(ع) تابستونتو بساز" اجرا شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =