آشنایی کودکان با واقعه‌ی عاشورا، موجب جریان‌سازی فرهنگ عاشورا می‌شود

گردهمایی کودکان عاشورایی در سومین روز ماه محرم، ۱۹ تیر ۱۴۰۳ باحضور کودکان و نوجوانان شهرک منظریه‌‎ی شهرکرد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، به مناسبت فرارسیدن ایام ماه محرم و در روز سوم این ماه که به نام حضرت رقیه(س) نامگذاری شده است، روز سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳، گردهمایی کودکان عاشورایی از طرف اداره کل کانون استان در مسجد سلمان فارسی شهرک منظریه شهرکرد برگزار شد.

مدیرکل کانون استان ضمن اعلام این خبرگفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همه ساله همزمان با سوم محرم که به نام حضرت رقیه(س) نامگذاری شده است، ویژه‌برنامه‌هایی را در ذکر مصائب آن حضرت برگزار می‌کند. وی ادامه داد: امسال به دلیل رویکرد کانون که نوجوان محوری است ما تصمیم گرفتیم این برنامه را در میان نوجوانان و در یک شهرک جدید که حضور کانون در آنجا کمتر دیده شده برگزار کنیم.

روح‌الله واحد با اشاره به اهداف برگزاری این برنامه که همانا " آشنایی کودکان با فرهنگ عاشورایی است" گفت: قطعا حضور کودکان در چنین برنامه‌هایی برای آن‌ها یک جرقه‌ی ذهنی آماده می‌کند تا بتوانند فرهنگ عاشورایی را یاد بگیرند و ذهن دنبال‌کننده و پرسشگرشان را به کار گیرند و با جستجو و پرسش از والدین و مربیان کانون بتوانند با فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین(ع) آشنا شوند.

واحد گفت: در این برنامه، فعالیت‌هایی همچون پرده‌خوانی، روایتگری، شعرخوانی، اجرای نوحه‌ و تعزیه‌ی حضرت رقیه(س)، پرچم‌گردانی متبرک به ضریح اباعبدالله الحسین(ع) همراه با نذر آب و پخش شربت اجرا شد که تمامی آن به همراه مجری و خبرنگار، همگی توسط اعضای کودک، نوجوان و کانون‌یاران اجرا ‌شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری در رابطه با آشنا کردن کودکان با فرهنگ عاشورایی امام حسین(ع) تصریح کرد: بهترین کار برای آشنایی کودکان با مکتب امام حسین(ع) قصه‌گویی است و با بیان قصه‌گویان ماهر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کودک میتواند با خیال و رویا، حوادث واقعه‌ی کربلا را در ذهن خود تصور کند. وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به عنوان متولی امر کودک و نوجوان و همچنین با تربیت و پرورش متخصصان حوزه‌ی قصه‌گویی این کار را به بهترین شکل انجام می‌دهد.

واحد گفت: ما در کنار قصه‌گویی، با بهره‌گیری از فعالیت‌های ادبی و هنری مانند شعرسرایی، داستان‌سرایی و نقاشی، کودکان را با فرهنگ عاشورا آشنا می‌سازیم.

واحد تاکید کرد: برای آشنایی کودکان با عاشورا هدف ما این نیست که جریان عاشورا را با جزئیات برای آن‌ها توصیف کنیم بلکه هدف ما ایجاد ذهنیت در آن‌ها است و این امر باعث می‌شود کودکان در آینده به دنبال مکتب امام حسین(ع) بروند و با جزئیات صحرای کربلا و  وقایع عاشورا آشنا شوند.

گفتنی‌است گردهمایی کودکان عاشورایی با استفاده از حلقه‌های میانی (متولی و پایگاه مقاومت بسیج مسجد سلمان فارسی شهرک منظریه شهرکرد) و همکاران ستاد و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

برای مشاهده‌ی گزارش تصویری کلیک کنید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =