حریم آشنا در امامزادگان دوخاتون شهرکرد

غرفه کانون شماره یک شهرکرد در اجتماع بزرگ مدافعان حریم خانواده که در آستان مقدس امامزادگان دوخاتون شهرکرد برگزار شد میزبان کودکان و نوجوانان بود.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره ‌کل کانون‌ پرورش‌ فکری کودکان و نوجوانان استان‌ چهارمحال و بختیاری، روز سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ از ساعت ۸ تا ۱۱ صبح، مرکز فرهنگی هنری شماره یک شهرکرد با برپایی غرفه فرهنگی هنری، میزبان کودکان و نوجوانان شرکت کننده در اجتماع بزرگ مدافعان حریم خانواده بود.

در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام "حسین دهنوی" از کارشناسان مذهبی رسانه‌ی ملی و با نام "حریم آشنا" برگزار شد، کانون شماره یک شهرکرد نیز برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری را با نام" با یادحسین تابستونتو بساز" برگزار کرد.

مدیرکل کانون استان در مورد این ویژه‌برنامه گفت: این برنامه‌ که با عنوان "حریم آشنا" نام‌گذاری شده بود، با حمایت قرارگاه حامیان حریم خانواده شهرستان شهرکرد و اموربانوان استانداری استان برگزار شد.

روح الله واحد در مورد اثربخشی این گونه برنامه‌ها گفت: حضور کودکان و نوجوانان در هیات‌ها و مجالس عزاداری و برنامه‌های فرهنگی در ایام محرم سبب می‌شود تا آن‌ها با معارف عاشورایی و سیره و روش امام حسین(ع) و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) بیشتر و بهتر آشنا شوند و در همین راستا برنامه‌ی فرهنگی "حریم آشنا" در محل اجتماع  بزرگ مدافعان حریم خانواده در آستان مقدس امامزادگان دوخاتون(س) برگزار شد.

وی در ادامه گفت: کودک و نوجوان امروز از طرق مختلف با ظلم‌‎هایی که به امام حسین(ع) و خانواده و یاران باوفایش شده است  آشنایی دارند و ما می‌باید فلسفه‌ی حضور آن حضرت در کربلا و پیام واقعی قیام امام حسین(ع) را در مقابل ظلم و جور زمانه‌ی خود با ابزار امروزی به کودکان و نوجوانان انتقال دهیم تا بتوانیم رشادت و ایثار را در ذهن‌های نسل آینده‌ی انقلاب نهادینه کنیم.

در ادامه، مسئول کانون شماره یک شهرکرد گفت: حضور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب برپایی غرفه‌ی کودک ونوجوان و به همت اداره کل کانون استان و اجرای مربیان پرتلاش مرکز شماره یک کانون شهرکرد با شعار" با یادحسین تابستونتو بساز" بود. وی در ادامه گفت:هدف این برنامه آشنایی مخاطبین کودک ونوجوان حاضر درجلسه با قیام امام حسین( ع) و انتقال پیام این قیام انسان‌ساز به مخاطبین کودک و نوجوان بود.

اعظم‌السادات آل‌معصوم گفت: روایتگری قصه‌های عاشورا با استفاده از کتاب قصه‌های کربلا و با هدف آشنایی با زندگی امام‌حسین(ع) و سجایای اخلاقی ایشان، معرفی شخصیت حضرت رقیه(س) با توجه به متعلق بودن روز سوم محرم به بزرگ بانوی کوچک کربلا همراه با خوانش کتاب بزرگترین دختر عالم  از عناوین برنامه‌های کانون در ویژه برنامه‌ی "حریم آشنا" بود.

آل‌معصوم به معرفی دیگر فعالیت‌های کانون شماره یک در این برنامه پرداخت و گفت: معرفی کتاب‌های مرتبط با زندگی امام‌حسین(علیه‌السلام) و قیام عاشورا در حوزه‌ی ادبیات کودک ونوجوان با هدف افزایش میزان اطلاعات ومعارف دینی آنان، آموزش کاردستی محرمی با استفاده از تکنیک کاغذ و تا و اجرای فعالیت مسابقه و بازی وسرگرمی فکری از جمله دیگر فعالیت‌های کانون در این برنامه بود.

در پایان این ویژه‌برنامه، حجت‌الاسلام "حسین دهنوی" به طور ویژه از غرفه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازدید کرده و بر اهمیت فرهنگ‌سازی عاشورا و محرم برای کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

حریم آشنا در امامزادگان دوخاتون شهرکرد

حریم آشنا در امامزادگان دوخاتون شهرکرد

حریم آشنا در امامزادگان دوخاتون شهرکردحریم آشنا در امامزادگان دوخاتون شهرکرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =