توسعه کمی مراکز در کنار کیفیت بخشی در دستور کار کانون است

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کنار کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها، توسعه کمی مراکز خود را نیز در دستور کار قرار داده و این خواسته مقام معظم رهبری نیز هست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی در آیین رسمی کلنگ‌زنی پردیس فرهنگی هنری کانون اردبیل، در این زمینه گفت: رهبر معظم انقلاب در هامش یکی از گزارش‌های ارایه شده کانون به ایشان مرقوم کرده بودند که نگاه ایشان به راه‌اندازی هزاران مرکز کانون در سراسر کشور است در حالی که اکنون تعداد مراکز ما به 1040 مرکز رسیده است.

وی از فعالیت یک‌هزار و 40 مرکز کانون در سراسر کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم، ایشان تاکید کردند که باید هزاران مرکز کانون در کشور ایجاد شود تا کودکان و نوجوانان با استفاده از بستر کانون بتوانند به عالی‌ترین رتبه تربیتی دست یابند.

او روز پنج شنبه 21 تیر 1403 در محل پارک وحدت اردبیل – محلی که قرار است پردیس کانون در آن احداث شود -  بیان کرد: هر کشوری که می‌خواهد رشد کرده و در آینده تأثیرگذار باشد باید شاخص‌های توسعه فرهنگی را مد نظر قرار داده و در تربیت فرزندان خود سرمایه‌گذاری کند.

مدیرعامل کانون با بیان این‌که کشورهایی که در حوزه کودکان و نوجوانان و امر تربیت سرمایه‌گذاری کردند، آینده آن‌ها تضمین شده است، تصریح کرد: تربیت در کشور ما یک مسأله ایدئولوژیک و اسلامی است که ریشه در فرهنگ ما دارد و در منویات شهید جمهور و دولت سیزدهم نیز حوزه کودک و نوجوان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است.

علامتی با بیان این‌که آیت‌الله شهید رئیسی همواره دغدغه مسائل تربیتی کودکان و نوجوانان را داشتند، گفت: امروز شاهد توسعه فعالیت‌های کانون در حوزه‌های کیفی و کمی هستیم و کانون با 60 سال سابقه فعالیت فرهنگی در حال حاضر در جایگاه مناسب تربیتی در کشور قرار دارد.

او همچنین افزود: در دولت سیزدهم 2 راهبرد اساسی خانواده و گروه‌های مردمی را در پیشبرد فعالیت‌‎های کانون مد نظر قرار دادیم که در نظر داریم با افزایش مراکز کانون برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و تربیتی را ارتقا دهیم.

علامتی، کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان را کامل‌ترین بسته تربیتی اعلام کرد و ادامه داد: امروز نگاه ما در کانون نگاه تربیتی با تکیه بر ابزارهای نوین هنری است و هدف ما این است تا ذهن و اندیشه کودکان، نوجوانان و آینده‌سازان کشور را در مسیر صحیح هدایت کنیم.

او با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری نیز به توسعه کانون با نگاه عدالت‌محوری می‌نگرند، اضافه کرد: یکی از استان‌های هدف ما برای توسعه کمی در کنار کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های کانون، استان اردبیل است که امیدواریم بتوانیم با احداث به‌موقع پردیس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دین خود را به این استان ادا کنیم.

مدیرعامل کانون با بیان این‌که پیش‌بینی می‌کنیم تا یک سال آینده با همکاری اداره نوسازی مدارس، شاهد بهره‌برداری از این مجموعه باشیم، بیان کرد: این مجتمع در 2 طبقه پیش‌بینی شده و با فعالیت‌های 60گانه کانون سازگار است.

علامتی با بیان این‌که برای تسریع در اجرای این پروژه اعتبارات ملی را درنظر گرفته‌ایم، یادآور شد: این مجتمع فرهنگی یک ظرفیت کامل و بزرگ برای حضور کودکان و نوجوانان و پرورش استعدادهای آن‌ها در تمام عرصه‌ها و پهنه‌ها است.

او همچنین از توسعه مراکز سیار روستایی در مناطق کم‌برخوردار خبر داد و تصریح کرد: با توسعه این مراکز سیار و تقویت خودروهای کانون پرورش فکری کودکان که در روستاها حاضر می‌شوند، می‌توانیم برنامه‌های کانون را به این مناطق نیز تسری دهیم.

در این آیین نمایندگان مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی و فرماندار اردبیل نیز حضور داشتند.

مدیرعامل کانون در پایان با حضور در مراکز شماره یک، سه و چهار کانون شهرستان اردبیل با اعضا و مربیان این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =