پردیس بزرگ فرهنگی کانون در اردبیل احداث می‌شود

عملیات اجرایی ساخت یک پردیس بزرگ فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پارک وحدت اردبیل با حضور مسئولان کشوری و استانی آغاز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کار ساخت این پردیس فرهنگی کانون را به متراژ یک‌هزار و ۳۰۰ متر مربع اداره کل نوسازی مدارس استان اردبیل برعهده دارد پردیسی که قرار است در آن مجموعه‌ای از ۶۰ عنوان فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی و علمی کانون به کودکان و نوجوانان اردبیلی ارایه شود.

در آیین آغاز عملیات اجرای این پروژه که روز پنج‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ برگزار شد، علی نیکزاد نائب رییس مجلس، صدیف بدری دیگر نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی، حامد علامتی مدیرعامل کانون، سیدمحمد اعتماد اعجازی فرماندار و ملیحه ملک‌زاده مدیرکل کانون استان اردبیل حضور داشتند.

در این آیین فرماندار اردبیل با بیان این‌که منویات شهید جمهور در توسعه عدالت فرهنگی و گسترش فضاهای آموزشی در ۲ سال و ۹ ماه ریاست جمهوری وی موثر بوده است، تاکید کرد: شهید رییسی عدالت‌محوری، مسأله‌محوری و مردمی‌سازی دولت را مصداق کارهای خویش قرار داده بود.

سیدمحمد اعتماد اعجازی ادامه داد: در حالی که سرانه فضای آموزشی استان اردبیل به ازای هر دانش‌آموز ۲.۲ دهم متر مربع و این میانگین در کشور ۸.۵ دهم درصد است با نگاه اجمالی به وضعیت فضای آموزشی در می‌یابیم که استان اردبیل در بسیاری از شاخص‌ها دچار عقب‌ماندگی است و تاکید دولت سیزدهم در همه استان‌ها و استان اردبیل نیز به طور مشخص جبران این عقب ماندگی‌هاست.

پردیس بزرگ فرهنگی کانون در اردبیل احداث می شود

فرماندار اردبیل با بیان این‌که اردبیل رتبه‌های ۲۵ تا ۳۰ کشور را در این شاخص‌ها و به ویژه حوزه فرهنگی دارد، افزود: باید فضایی را فراهم کنیم تا با ارتقای این شاخص‌ها در اردبیل، بتوانیم جایگاه این استان را به مکان واقعی خود برسانیم.

اعتماد اعجازی با بیان اینکه در ساخت پردیس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در صدد فضایابی مناسب بودیم، خاطرنشان کرد: در تمام فضاهای سبز در کشور فضاهای فرهنگی نیز تعریف شده و در اردبیل نیز با برگزیدن پارک وحدت با هدف برخورداری کودکان و نوجوانان حاشیه شهر، از امکانات کانون، یک‌هزار و ۳۰۰ متر مربع زمین برای اجرای آن در نظر گرفته شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با رعایت ضوابط زیست محیطی و فضای سبز این مکان ساخته می‌شود و درخت‌های موجود در محوطه ساخت و ساز به بانک درخت شهرداری منتقل خواهد شد.

اعتماد اعجازی فضای اشغال این پردیس فرهنگی را ۷۰۰ متر مربع اعلام کرد و ادامه داد: این ساختمان در ۲ طبقه قرار است از سوی سازمان نوسازی مدارس استان اردبیل ساخته و تکمیل شود.

فرماندار اردبیل با اشاره به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار این مجموعه فرهنگی بیان کرد: امیدواریم در اسرع وقت شاهد بهره‌برداری و استفاده اعضای کانون از این پردیس فرهنگی باشیم.

فرصت برابر برای استفاده همه کودکان از فضاهای فرهنگی

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز در آیین بر ضرورت فراهم‌آوردن فرصت آموزشی، پرورشی، فرهنگی و تفریحی برابر برای تمامی کودکان و نوجوانان در شهر اردبیل تاکید کرد.

صدیف بدری افزود: ایجاد مجموعه‌های فرهنگی مناسب در مناطق کم‌برخوردار نیازمند تأمین زیرساخت‌هایی است که ما تلاش کردیم با جانمایی مناسب پردیس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در محله وحدت و تأمین اعتبار آن، امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی این مجتمع فاخر باشیم.

پردیس بزرگ فرهنگی کانون در اردبیل احداث می شود

وی با بیان این‌که پردیس فرهنگی کانون اردبیل می‌تواند نیازمندی‌های آموزشی کودکان مناطق کمتر برخوردار را نیز تأمین کند، تصریح کرد: از محل اعتبارات ملی و ردیف تعیین شده در قانون بودجه ۱۴۰۳ قرار شد سه مرکز در استان‌های کشور ساخته شود که یکی از این مراکز در استان اردبیل تصویب شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که محلات ۱۳گانه و مناطق حاشیه اردبیل از نظر استعدادهای انسانی دارای نخبگان فکری، علمی و آموزشی است، گفت: این مناطق حق بزرگی به گردن نظام و انقلاب اسلامی دارند که در تمام صحنه‌های سیاسی و اجتماعی این محلات پشت نظام بوده و پشتیبانی آن‌ها از انقلاب اسلامی زبانزد است.

بدری با تاکید بر این‌که زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی این مناطق باید هر چه بهتر و بیشتر تأمین شود، افزود: با ایجاد فرصت‌های مطالعاتی مناسب و امکانات فرهنگی باید بتوانیم این استعدادها را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم.

وی از ایجاد شرایط ایده‌آل برای همکاری شورا و شهرداری در تأمین زمین برای احداث این پردیس قدردانی کرد و ادامه داد: منطقه ایران‌آباد فاقد مدرسه مناسب است و دانش‌آموزان این مناطق با طی مسافت طولانی مجبور هستند برای تحصیل به مسکن مهر میراشرف و یا منطقه رحیم طیار بروند که از نوسازی مدارس درخواست کرده‌ایم با مکان‌یابی مناسب یک مدرسه ۱۲ کلاسه را نیز در منطقه ایران‌آباد احداث کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یا به صورت تملکی و یا توافقی نسبت به تأمین زمین این مدرسه ۱۲ کلاسه اقدام شود و ما نیز از محل منابع نوسازی و توافق با بانک‌های عامل، اعتبار احداث آن را تأمین خواهیم کرد.

پردیس بزرگ فرهنگی کانون در اردبیل احداث می شود

پردیس بزرگ فرهنگی کانون در اردبیل احداث می شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =