اجرای سند خواندن با ترویج ادبیات کهن در کانون کلید خورد

مدیرعامل کانون پرورش‌ فکری کودکان و نوجوانان در نشست رونمایی از سند ملی خواندن و ترویج مطالعه مفید از آغاز اجرای این سند با ترویج ادبیات کهن در مراکز فرهنگی‌هنری کانون خبر داد.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی با اعلام این خبر گفت: نقش کانون در تدوین سند به‌ویژه در حوزه کودک و نوجوان بسیار با اهمیت است.

وی افزود: ما خود را ملزم می دانیم تا این سند را اجرا کنیم و به محض تصویب آن، در همین فصل تابستان جاری اجرای آن را با ترویج ادبیات کهن و نهضت خواندن کلید زدیم.

علامتی اضافه کرد: جایگاه حوزه کودک و نوجوان و کتاب و کتابخوانی نزد رئیس‌جمهور شهید و دولت سیزدهم بسیار ویژه و بی‌نظیر بود.

اجرای سند خواندن با ترویج ادبیات کهن در کانون کلید خورد

 در این نشست هم‌چنین محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت موظف به فراهم‌سازی زمینه‌های تغییر نظام فرهنگی متناسب با اولویت‌ها، نظام ارزشی و هنجاری است.

وی افزود: اولین گام در اجرای سند، نوع ابلاغ، رونمایی، اشاعه و ترویج آن است و سند به صورت مکتوب در فرایند اداری ابلاغ شده و از این پس وظیفه همه است که مطالبات این سند را بیان کنیم و مجموعه دستگاه‌های مسئول در این حوزه موظف به انجام تکالیف خود هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اضافه کرد: نزدیک به ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور وجود دارد و اگر قرار است اتفاق مهمی در حوزه کتابخوانی در کشور رخ دهد، باید تمامی فناوری‌ها و تولیدات فرهنگی ما به مدارس متصل شود.

اجرای سند خواندن با ترویج ادبیات کهن در کانون کلید خورد

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز اظهار داشت: برای نگارش، تدوین و تصویب «سند ملی خواندن و ترویج مطالعه مفید»، تلاش شد از فضای مرسوم سندنویسی، به معنای انجام اقدامات غیرممکن فاصله بگیریم و آن را مبتنی بر اقدامات قابل تحقق تدوین کنیم.

وی افزود: مقرر شد تمام عناصر دخیل در فضای اجرایی، در سند نقش داشته باشد و تلاش کردیم از ظرفیت‌های مردمی و مروجین نیز در تدوین سند بهره ببریم.

رمضانی تصریح کرد: بازنگری در تعابیر با توجه به تغییرات فضای جهانی در حوزه خواندن و مراجعه به مواد خواندنی، نکته‌ای است که در تدوین این سند مدنظر قرار گرفت.

در ابتدای این نشست سیدباقر میرعبداللهی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، گزارشی از سابقه و روند تدوین این سند ارائه کرد.

نشست رونمایی از سند ملی خواندن و ترویج مطالعه مفید روز ۲۳ تیر ۱۴۰۳ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جانشین وزیر رئیس مجمع ناشران انقلاب اسلامی، رئیس انجمن ناشران کودک و نوجوان، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و رئیس انجمن ارتقای کتابخانه‌های عمومی برگزار شد.

اجرای سند خواندن با ترویج ادبیات کهن در کانون کلید خورد

اجرای سند خواندن با ترویج ادبیات کهن در کانون کلید خورد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =