کد خبر: 342415
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۵
بازدید 62
تلاش برای بازگشت ایده‌آل‌ها به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: این نهاد طی سال‌های گذشته از ایده‌آل‌های خود در زمینه‌های مختلف از جمله محتوا، فعالیت، نیروی انسانی و فضای کتابخانه‌ای، فاصله گرفت و اکنون ایجاد مراکز تراز کانون برای رسیدن به شرایط مطلوب در دستور کار است.

به گزارش روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، فروهر معدنی، مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصمیم گرفته است تا در هر استان ۲ مرکز را تراز قرار بدهد و به صورت ویژه در زمینه تامین تجهیزات، محتوا و فضای بصری برای آنها اقدام کند و بقیه مراکز خود را به الگو تراز برسانند.

به گفته وی، جبران عقب‌ماندگی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زمان‌بر و کار سختی است، اما تحقق این رویکرد با تکیه بر نیروهای توانمند شاغل در این نهاد پیگیری می‌شود.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: این نهاد به عنوان مهمترین مرکز تخصصی و بنیادی در حوزه کودک فعالیت دارد و اجرای بیش از ۶۰ فعالیت به عنوان ابزار تربیتی مدنظر است.

معدنی با بیان اینکه آموزش به کودکان و نوجوانان در جامعه در ۲ بخش مستقیم و غیرمستقیم دنبال می‌شود، اظهار کرد: آموزش و تعلیم رسمی در مدارس و بخش پرورش و تربیت غیرمدرسه‌ای و در بخش غیرمستقیم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محقق می‌شود.

وی اظهار کرد: امسال از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان‌ سه سیاست مرکزمحوری، مخاطب‌محوری و نوجوان‌محوری مورد توجه است. به گفته وی، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «با یاد حسین (ع)، تابستونتو بساز» تابستان امسال مخاطب محوری، نوجوان محوری و مرکز محوری سه راهبرد مورد توجه این نهاد در غنی‌سازی اوقات فراغت جامعه هدف است.

معدنی گفت: ارکان فعالیت‌های تابستانی کانون به چند بخش تقسیم می‌شود. مربیان کانون به عنوان مجریان اصلی فعالیت‌های تابستانی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم نقش‌آفرین هستند و نوجوانان به عنوان جامعه هدف محسوب می‌شوند.

تلاش برای بازگشت ایده‌آل‌ها به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

وی یادآور شد: توسعه و ترویج کتابخوانی، توسعه و ترویج علم و فن‌آوری، طرح توسعه و ترویج زبان و ادب فارسی، باشگاه قاف، باشگاه سیمرغ (اختصاص به استعدادهای ادبی مدارس)، تأکید بر آموزش قصه‌گویی، فعالیت‌های نجوم و رصدهای شبانه، ترویج رویدادهای حل مسأله، ترویج پژوهش و اقدام‌پژوهی و کتاب‌خانه‌های سیار از جمله این فعالیت‌ها با سه رویکرد پرورش سازندگی، آفرینشگری و تقویت خلاقیت است.

پایان پیام/م/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =