نشست تخصصی حجاب و عفاف در کانون البرز

نشست تخصصی عحجاب و عفاف، به همت واحد آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز و با همکاری گروه فرهنگی خیبر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، این نشست در چهار بخش ویژه، اجرا شد؛بخش اول این نشست نمایشگاه پوسترهای عفاف و حجاب شامل خلاصه پژوهش‌های برگزیده در این حوزه با عنوان جواهرانه(نسخه سوم نمایشگاه حریم ریحانه) در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت و  بازدیدکنندگان از ابن پوسترها که با موضوعات کلی سیر تاریخی پوشش و عفاف و حجاب در ایران، عفاف و حجاب در ادیان و پوشش و عفاف در علوم و اندیشه‌ها تهیه شده بود دیدن کرده و پاسخ سوالات و شبهات خود را از مشاوران فرهنگی متخصص حوزه‌ی حجاب و عفاف، دریافت کردند.

نشست تخصصی حجاب و عفاف در کانون البرز

بخش دوم این نشست به بحث آزاد و گفتگو با عنوان 《دیوار آزاد》، اختصاص یافت که در ابن بخش  از مخاطبان خواسته می‌شد تا به سوال "حذف قوانین و ضوابط عفاف و حجاب در کشور ما، امنیت اجتماعی و آرامش خانوادگی را ....." که روی دیوار نصب شده بود، با یکی از گزینه های الف: افزایش می‌دهد زیرا .... و ب: کاهش می‌دهد زیرا ....، پاسخ دهند و پس از پاسخگویی مخاطبان، مشاوران حجا، ب با مخاطب به شکل فردی بحث و گفتگو کرده و نظرات او را می‌شنیدند.

نشست تخصصی حجاب و عفاف در کانون البرز

بخش سوم این نشست ویژه‌،  به برگزاری کارگاه نقاشی اختصاص داشت که کودکان و نوجوانان حاضر در جمع تصاویری با ابن موضوع را با راهنمایی فاطمه نظری پور، مربی فرهنگی مرکز شماره ۳ کانون کرج، رنگ آمیزی کرده و طرح‌های زیبایی را برای استفاده در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، خلق کردند.

نشست تخصصی حجاب و عفاف در کانون البرز

قسمت پایانی این رویداد نیز به فروش محصولات عفاف و حجاب و ماه محرم اختصاص داشت .

نشست تخصصی حجاب و عفاف در کانون البرز

رفتار عفیفانه و حجاب مکمل یکدیگر هستند

معصومه ترکاشوند، کارشناس آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز و دبیر کمیته عفاف و حجاب کانون استان در خصوص مباحث مطرح شده در این نشست که ظهر روز شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ در سالن مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و جوانان استان البرز، برگزار شد گفت مشاوران حوزه عفاف و حجاب در این نشست تخصص، ی در گفتگوی جمعی و فردی با اعضا و همکاران کانون و خانواده های حاضر بر ضرورت مکمل بودن رفتار عفیفانه با حجاب تاکید کردند.

نشست تخصصی حجاب و عفاف در کانون البرز

این مقام مسئول همچنین اجرای سرود با موضوع حضرت رقیه (س) و ماه محرم  و معرفی کتابهایی با این موضوع را از بخشهای دیگر این نشست دانست.

نشست تخصصی حجاب و عفاف در کانون البرز

نشست تخصصی حجاب و عفاف در کانون البرز

 تصاویر بیشتر 

گفتنی است شورای فرهنگ عمومی کشور با توجه به واقعه گوهر شاد در ۲۱ تیرماه سال ۱۳۱۴ و اعتراض به سیاست‌های تعییر لباس در دوران پهلوی، این روز را به عنوان روز حجاب و عفاف و این هفته را برای گرامی‌داشت این مناسبت مهم قرار داده است؛  کمیته ی عفاف و حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز تیر هر ساله فعالیت هایی را به صورت ستادی و درون مراکز به این مناسبت و در دیگر ایام سال،  طراحی کرده و  اجرا می‌کند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =