پنجمین سوگواره ادبی «راویان نونهال نینوا»

فراخوان پنجمین سوگواره ادبی راویان نونهال نینوا ویژه کودکان و نوجوانان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، سمیه سلامی راد کارشناس مسئول ادبی استان، ضمن اشاره به اهمیّت محرم و تولیدات ادبی در این خصوص گفت: مرکز آفرینش‌های ادبی استان، به مناسبت ایام محرم و صفر و با هدف شناساندن واقعه عاشورا و یادآوری پیام آن به کودکان و نوجوانان، همچنین معرفی آداب و رسوم و آئین‌های عاشورایی پنجمین سوگواره ادبی «راویان نونهال نینوا» را برگزار می‌کند.

سلامی‌راد در ادامه به شرح موضوعات سوگواره پرداخت و گفت: شخصیت‌های واقعه کربلا، آیین‌ها و مراسم عزاداری در هر منطقه، روایتی از حضور من در مراسم محرم و صفر، نذورات و دعاها و نیایش‌های عاشورایی، پیاده‌روی اربعین، با زائرین پیاده، محرم امسال من، موضوعات پیشنهادی این سوگواره است که دختران و پسران گروه سنی (۸-۱۸) سال می‌توانند با تکیه بر آن به خلق و نگارش اثر بپردازند.

کارشناس مسئول ادبی استان، در خصوص قالب‌های مورد نظر این سوگواره بیان داشت: علاقه‌‍مندان می‌توانند آثار خود را در قالب‌های شعر (کلاسیک، سپید، نیمایی)، داستان کوتاه، داستانک، خاطره و دلنوشته (قطعه ادبی) از طریق پیام‌رسان شاد یا ایتا به آدرس: kpf_khrazavi @ ارسال نمایند. سلامی‌راد با اشاره به اینکه هر شرکت‌کننده مجاز به ارسال سه اثر به دبیرخانه سوگواره می‌باشد، افزود: مهلت ارسال آثار، سوم شهریور ماه ۱۴۰۳، مصادف با اربعین اباعبدالله و اختتامیه و تاریخ اعلام اسامی برگزیدگان یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ مصادف با دهه آخر صفر می‌باشد.

کارشناس مسئول ادبی استان در پایان خاطر نشان کرد: امید است با حضور خوب کودکان و نوجوانان، گامی روشن و بلند در راستای معرفی و زنده نگه‌داشتن مفاهیم عاشورایی و یاد و خاطره این واقعه بزرگ برداریم.

سوگواره ادبی «راویان نونهال نینوا»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =