نخستین نشست شورای خانواده در مرکز الگوی تربیتی برگزار شد

مرکز فرهنگی هنری شماره سه کانون پرورش فکری یزد در راستای ایجاد بستری مناسب برای مشارکت دادن خانواده‌ها در فعالیت‌ها و فرایندهای مرکز در کنار مربیان و فرزندانشان جهت رونق‌بخشی مراکز کانون نخستین نشست شورای خانواده را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، یکشنبه 24 تیر 1403، با حضور سیده عالیه قوامی مدیرکل، محمدرضا آخوندی معاون فرهنگی، زهرا اتحادی مسئول حراست و مریم حیدری کارشناس مسئول کانون استان یزد در مرکز فرهنگی هنری شماره سه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد؛ نخستین نشست شورای خانواده با موضوع "عفاف و حجاب" برگزار شد.

 نخستین نشست شورای خانواده در مرکز الگوی تربیتی برگزار شد

قوامی ضمن خوش‌آمدگویی به خانواده‌ها به تبیین این طرح پرداخت و گفت: ارزش و نقش خانواده در رشد، تعالی، تعادل روانی و ثبات شخصیت انسان برکسی پوشیده نیست و نقش خانواده به عنوان مهمترین رکن و تاثیرگذارترین مورد در تربیت فرزندان بسیار برجسته است. متاسفانه امروزه با ماشینی شدن زندگی و فشارهای اجتماعی و اقتصادی، روال طبیعی زندگی برهم خورده و اکثر خانواده‌ها به دلیل مشکلات بیرونی از وظیفه خویش در قبال فرزند و حل مسائل درونی خانواده بازمانده‌اند. بنابراین التزام و اهتمام به امر آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها برای تربیت فرزندان موفق بسیار ضروری است، چراکه وجود یک خانواده همراه و حامی به عنوان یک سیستم حمایتی قوی می‌تواند بر روی رشد اجتماعی، شناختی، عاطفی و حتی فیزیکی کودک تاثیر بسزایی داشته باشد و چنین خانواده‌ای باعث تربیت کودکی می‌شود که بیشتر در جامعه خود را تطابق داده و مهارت‌های ارتباطی بهتری خواهد داشت.

 نخستین نشست شورای خانواده در مرکز الگوی تربیتی برگزار شد

مدیرکل کانون در ادامه افزود: به همین جهت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک نهاد تاثیرگذار تربیتی و متولی حوزه کودک و نوجوان، تلاش می‌کند تا با نقش‌دهی به خانواده‌ها و بهره­‌مندی از ظرفیت ایشان به عنوان یک حامی، در فرایندها و برنامه‌ریزی‌ها و مشارکت در فعالیت­های فرهنگی، هنری، ادبی؛ باعث ارتقاء ظرفیت­‌ها و توانایی­‌ها و رونق­‌بخشی بیشتر مراکز شود.

آخوندی با این نگاه که امروزه خانواده قهرمان قصه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و با توجه به نظام‌نامه، رویکرد و اهداف معاونت فرهنگی و همسو با سیاست‌های کانون در سال جاری؛ معاونت فرهنگی طرح تشکیل شورای خانواده (باعنوان کانون خانواده) را در قالب دستورالعمل تفصیل و ارائه کرده؛ از خانواده‌ها خواست تا با این مسیر همراه شوند و در نخستین نشست شورای خانواده موضوع "عفاف و حجاب" را در دستور کار خود قرار دهند تا با روش بارش فکری و ارائه راهکارهای مناسب و سنجیده در رشد تربیتی فرزندان، به‌ویژه نوجوانان قدم بردارند.

 نخستین نشست شورای خانواده در مرکز الگوی تربیتی برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =