برگزاری مهرواره ی  حال‌خوش‌زندگی در کانون شلمزار

مهرواره‌ی حال خوش زندگی، بر اساس تفاهم‌نامه‌ی همکاری‌ مشترک کانون پرورش فکری و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و به جهت پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شلمزار استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، طبق اجرای تفاهم‌نامه‌ای که در سال ۱۴۰۲ به امضای حامد علامتی مدیرعامل کانون و علیرضا کاظمی قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر رسید. جلسات متعددی در این زمینه برگزار شد که یکی از آنها با عنوان "حال خوش زندگی" در مرکز فرهنگی هنری کانون شلمزار و با حضور جمعی از مسئولین شهرستان کیار برگزار شد.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، جهت آگاهی‌بخشی به مخاطبان نوجوان و استفاده از شیوه‌های خلاقانه و آموزش‌های غیرمستقیم، از مهم‌ترین برنامه‌های مهرواره‌ی حال خوش‌زندگی بود.

این مهرواره در قالب هشت کارگاه عملی و با هدف عضویت اعضای نوجوان در «کانون یاریگران زندگی» و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور میهمانانی از اداره‌ی بهزیستی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه‌ی معاونت پیشگیری نیروی انتظامی و جمعی از اعضای نوجوان کانون پرورش فکری برگزار شد.

  در ابتدا امام جمعه‌ی شهرستان  برای اعضا و خانواده‌ها، از اهمیت آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی درجامعه صحبت‌کرد و سرچشمه‌ی امیدواری را توکل به پروردگار دانست.

 یدالله زمانی، توکل و تکیه بر خداوند را نیازمند تقویت بنیان‌های دینی و عقیدتی افراد خواند و با بیان ‌این‌که رخدادهای شیرین و حال خوش زندگی ثمره‌ی باورمندی ‌است، از اهداف و برنامه‌های کانون برای فرهنگ‌سازی و تعمیق  باورهای دینی کودکان و نوجوانان سخن‌گفت.

 در ادامه میثم قدوسی، مشاور و روانشناس حوزه‌ی مهارت‌های زندگی به اولویت‌های تعامل دستگاه‌های فرهنگی با گروه‌های مردم‌نهاد و ایجاد ارتباط سازنده میان کانون، کودک و خانواده اشاره کرد و اظهارداشت: برگزاری کارگاه‌های منسجم و منظم در تعمیق و پیوند خانواده با نوجوانان  و همراهی با نهادهای زیربط از اهداف اصلی چنین مهرواره‌هایی می‌باشد.

سپس مربی مسوول کانون شلمزار در سخنانی، سیاست‌های کانون درجهت تحقق شعار "نوجوان محوری و نقش دهی به نوجوانان در کانون" را یادآورشد و اظهارداشت : کاهش پیوند کودک و نوجوان با خانواده، از دلایل گرایش روزافزون فرزندان برای حضور در فضای مجازی به‌شمارمی‌رود و برهمین اساس، بسترسازی برای نقش‌آفرینی تربیتی خانواده‌ها و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی، در اولویت برنامه‌های این مرکز فرهنگی هنری قراردارد.

طیبه باقری، فعالیت‌های کتاب‌محور کانون و مهارت‌آموزی به اعضا را  از برنامه‌های اثربخش و تاثیرگذار این مجموعه خواند و تاکیدکرد: لازم‌است برای تربیت نسلی مومن و توان‌مند، از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی استفاده‌کنیم.

کارگاه "جرئت‌مندی" یکی از کارگاه‌های این مهرواره بود و میثم قدوسی مشاور و  مدرس این دوره‌ها در مرکز شلمزار، به تشریح اهمیت این کارگاه‌ها و نقش آن در توان‌مندسازی اعضا پرداخت.

او با تمرکز بر مهارت "جرئت‌مندی" گفت: تقویت رفتارهای مبتنی بر ادب، قاطعیت و پیگیری‌، از پایه‌های این مهارت است و این کارگاه به توان‌مندسازی نوجوانان برای افزایش شهامت و جرئت کمک‌ می‌کند.

مدرس این دوره، در طی برگزاری کارگاه‌های متعدد در سه ماهه‌ی بهار 1403، با عناوین «خودباوری»، «جرئت‌مندی»، «خوش‌بینی»، «تقویت معنویت»، «شادی و نشاط»، «هوش هیجانی»، «امیدواری»، «ایجادروابط‌مثبت»، ارتقای توان‌مندی اعضا در این زمینه را را رهاورد مهارت‌آموزی در این کارگاه‌ها خواند.

برگزاری مهرواره ی  حال‌خوش‌زندگی در کانون شلمزار

نمایش تیزر فعالیت‌های تابستانه کانون، پخش سرود اعضای پسر با محور یاریگران زندگی، اجرای مسابقه حضوری و معرفی خلاقانه‌ی کتاب "قلب‌های نارنجی" از سوی اعضای نوجوان کانون، ازدیگر برنامه‌های این مهرواره بود و پخش کلیپ‌های آموزشی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، پایان بخش این رویداد بود.

گفتنی است در متن تفاهم‌نامه کانون و ستاد مبارزه با مواد مخدر مواردی چون همکاری مشترک در تولید و ترویج آثار آگاهی بخش در خصوص پیشگیری از اعتیاد و آگاهی بخشی، عملیاتی‌کردن طرح یاریگران زندگی، تقویت و توانمندسازی کودکان و نوجوانان در حوزه مهارت‌های زندگی با رویکرد پیشگیرانه و آگاهی‌بخشی گنجانده شده است.

برگزاری مهرواره ی  حال‌خوش‌زندگی در کانون شلمزار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =