جشنواره‌ی «ثامر» بستر مناسبی برای تبادل اندیشه است

وحید خسروی معتقد است جشنواره‌ی «ثامر» یکی از جشنواره‌های خوب و تأثیرگذار است و برگزاری چنین رویدادهایی برای هر ارگان و دستگاهی بارویکردی رو به جلو و در مسیر پیشرفت، بستر مناسبی را برای تبادل اندیشه فراهم می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، وحید خسروی کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری با ایده کو (برنامه‌ی کاربردی مراکز کانون پررورش فکری کودکان و نوجوانان) از اداره کل آفرینش‌های فرهنگی کانون در نخستین رویداد «ثامر» حضور داشت. او برگزیده بخش داوری حاضران در سالن شد.

وحید خسروی درباره ایده خود گفت: این ایده با هدف دسترسی سریع و آسان کاربران با توجه به گستردگی استفاده کاربران از فضاهای مجازی، استفاده تبلیغاتی از این برنامه کاربردی در جهت شناساندن هر چه بیشتر کانون به عامه مردم و بالا رفتن آمار اعضای و ترغیب خانواده‌ها برای عضویت فرزندان‌شان در کانون و استفاده از فعالیت‌های آن به دلیل سرعت در کسب اطلاعات و برنامه‌های کانون طراحی شده است.

وی افزود: جشنواره‌ی «ثامر» یکی از جشنواره‌های خوب و تأثیرگذار است و برگزاری چنین رویدادهایی برای هر ارگان و دستگاهی بارویکردی رو به جلو و در مسیر پیشرفت، بستر مناسبی را برای تبادل اندیشه فراهم می‌کند.

خسروی بیان کرد: به عنوان عضو کوچکی از جامعه‌ی بزرگ کانون سال‌هاست عاشقانه و متعهدانه در کانون پرورش فکری مشغول خدمت‌رسانی هستم و افتخار می‌کنم که یک زمانی از عمرم را مربی کودکان و نوجوانان سرزمینم بودم.

کارشناس فرهنگی کانون تصریح کرد: بعد از مطلع شدن از جشنواره «ثامر» با توجه به این‌که سال‌ها ایده‌های مختلفی را درباره‌ی کانون در ذهن داشتم و هیچ محل ارائه‌ای برای‌شان نداشتم در طرح «ثامر» شرکت و با تنظیم چندین ایده مختلف بعداز سال‌ها رویاهای ذهنی خودم را برای کانون مکتوب کردم.

وی ادامه داد: همه‌ی ایده‌ها را دوست داشتم، درواقع این ایده‌ها رویاهای من بودند و رویاهایم را بارها زندگی کرده و آنها را کامل می‌شناختم و دوست‌شان داشتم اما باتوجه به قواعد و مقررات جشنواره‌ی «ثامر» فقط باید یک ایده را انتخاب می‌کردم و به مراحل بعدی جشنواره ارایه می‌دادم.

خسروی اضافه کرد: ایده کانون بلد یک برنامه کاربردی(اپلیکیشن) برای شناختن و شناساندن کانون است و در مراحل بعدی با همراهی و هم‌فکری توانستم طرح را کامل‌تر کنم.

کارشناس فرهنگی کانون اظهار داشت: در جریان تکمیل طرح به این نتیجه رسیدم که می‌توانم نام طرحم را (کو) بگذارم و درواقع برنامه کاربردی کو برای معرفی و شناساندن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف تکریم مخاطب و هم‌چنین بهره‌گیری از فضای مجازی برای جذب حداکثری مخاطب ارائه شد.

خسروی گفت: اتصال به فناوری روز جهان و در اختیار داشتن یک برنامه کاربردی اختصاصی برای کانون، یک نیاز هست برای ارتباط مستقیم با مخاطبان کانون - که به‌واسطه‌ی قدمت و پیشینه‌اش آن را می‌شناسند - اما برای استفاده از خدماتش نیاز به شناخت و اطلاعات بیشتر دارند. این برنامه کاربردی می‌تواند اطلاعات کافی را در اختیارشان قرار ‌دهد.

وی درباره ایده‌اش گفت: در این برنامه کاربردی نشان‌یاب تمامی مراکز کانون در سراسر کشور را می‌توان به راحتی پیدا کرد؛ فعالیت‌های در حال اجرا در کانون و همچنین مربیان مجری فعالیت را می‌توان شناخت و انتخاب کرد؛ کتاب‌های کانون به شکل متنی و صوتی در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت؛ دایره‌ی مخاطبان کانون از کودکان و نوجوانان وسیع‌تر خواهد شد و محققان و پژوهش‌گران می‌توانند از امکانات کانون بهره‌مند شوند؛ پدران و مادران نیز می‌توانند از کتاب‌های کانون استفاده کرده و همچنین در جریان جزییات فعالیت‌های کانون قرار بگیرند. در این برنامه کاربردی حتی در سفر نیز می‌توان از خدمات ارائه شده توسط کانون بهره‌مند شد.

خسروی اضافه کرد: اگر به واسطه‌ی این برنامه کاربردی مخاطبان زیادی به کانون مراجعه کنند آیا کانون توانایی و امکانات پذیرش حجم بالای مخاطب را دارد؟ زیرساخت‌ها و نیروهای کافی برای اجرا این برنامه کاربردی در کانون وجود دارد؟

وحید خسروی در پایان گفت: تصور می‌کنم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ناگزیر است در آینده‌ی نزدیک خود را به سلاح برنامه کاربردی مجهز کند، چرا که طبق آمار جهانی میزان استفاده از برنامه‌های کاربردی‌ در میان مردم جامعه بسیار زیاد است و با سرعت قابل توجه‌ای مردم تمام زندگی‌شان را با برنامه‌های کاربردی تنظیم می‌کنند. از خرید مایحتاج اولیه زندگی تا هر کار دیگری را در برنامه کاربردی جست‌وجو می‌کنند. به‎همین منظور کانون برای قرار گرفتن در سبد خانوار باید مسیر حضور و بروز در این برنامه‌ها را شناسایی کند.

نخستین رویداد ایده‌پردازی «ثامر» با هدف ایده‌پروری در فعالیت‌های کانون؛ ثبت و توسعه ایده‌های برتر کارکنان کانون؛ایجاد فضای حمایتی از ایده‌پردازان کانونی؛ ترویج، توسعه و تشویق فرهنگ خلاقیت وفاداری مبتنی بر نوآوری؛ شناخت افراد ایده‌پرداز، نوآور و خلاق؛ ایجاد بستری مناسب برای معرفی ایده‌های نوآورانه؛ گسترش فرهنگ مشارکت و همکاری داوطلبانه، همراه با تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری و تعلق سازمانی؛ ارج نهادن به شأن و منزلت انسانی کارکنان و بهره‌گیری و ارتقای توانایی‌ها و سرمایه‌های فکری آنها؛ شکوفایی استعدادها و افزایش روحیه خلاقیت، نوآوری و تشویق هم‌اندیشی و کار گروهی؛ همسو کردن اهداف کارکنان با اهداف سازمانی، افزایش بهره‌وری و استفاده مناسب و کیفی از منابع و سرمایه‌های انسانی و جمع‌آوری ایده‌ها و تشکیل بانک اطلاعاتی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =