کد خبر: 342586
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
فعالیت‌های مرکز شماره ۳ کانون مشگین‌شهر در دهه اول محرم

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره‌ی ۳ کانون مشگین شهر با اجرا فعالیت‌های مختلف سوگوار شهادت اباعبدالله الحسین (ع) در دهه اول ماه محرم شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، لیلا نصیری مربی فرهنگی مرکز از اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف فرهنگی در ایام سوگواری ماه محرم خبر داده و گفت: در این مناسبت طی روزهای پنجشنبه ۲۱ تیرماه و یکشنبه ۲۴ تیرماه مراسمی با شرکت جمعی از اولیا و اعضای مرکز برگزار شد که فعالیت‌های فرهنگی معرفی کتاب، معرفی وقایع، شعرخوانی، نگارش دل نوشته، نمایش و خطبه‌خوانی، مدیحه‌سرایی و سینه‌زنی، برپایی خیمه عزا، دکلمه خوانی، قصه‌گویی، معرفی شخصیت و پخش کلیپ از جمله فعالیت‌های اجرا شده در این مراسم بود.

وی برپایی گردهمایی کودکان عاشورایی در این مرکز را از دیگر برنامه‌های شاخص در این ایام عنوان کرده و اظهار داشت: این ویژه‌برنامه با آماده‌سازی فضای مرکز با نصب پرچم و نمادهای عاشورایی و دعوت از اعضا و والدین برگزار و واقعه قیام عاشورا و شخصیت والای امام حسین (ع) با هدف آگاه‌سازی اعضا از چرایی وقوع این قیام معرفی شد.

فعالیت‌های مرکز شماره ۳ کانون مشگین‌شهر در دهه اول محرم

وی افزود: قصه‌گویی از داستانی تحت عنوان «قبولی توبه و رستگاری در صحرای کربلا» که با هدف معرفی شخصیت حربن یزید ریاحی انجام شد و دکلمه خوانی عضو نوجوان مرکز از اشعار یحیوی، حال و هوای معنوی به این مراسم بخشید.

این مربی مرکز خطبه‌خوانی و اجرای نمایش بشیک گردانی را از دیگر برنامه‌های این گردهمایی نام‌برده و گفت: اعضای مرکز با مدیحه‌سرایی و سینه‌زنی به یاد دختر سه‌ساله‌ی کربلا به سوگواری پرداختند.

نصیری، معرفی کتاب تو بوی سیب می‌دهی و خوانش شعر در رابطه با شخصیت امام حسین (ع) و نگارش دل نوشته و نامه به آن حضرت، برپایی ایستگاه صلواتی و پخش شربت را از دیگر فعالیت‌های مرکز در این ایام عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =