گفتگویی با عضو ارشد کانون کرمانشاه

طرح استعدادیابی نوجوان با ایده‌ی عضو ارشد کانون کرمانشاه، در مراکز سطح شهر اجرایی شد و در ادامه پیاده‌سازی طرح در دیگر مراکز، گفتگویی با فاطمه رضایی شکل گرفت.

به گزارش روابط عمومی کانون کرمانشاه، طرح استعدادیابی نوجوان با ایده‌ی عضو ارشد کانون کرمانشاه، در مراکز سطح شهر اجرایی شد و در ادامه پیاده‌سازی طرح در دیگر مراکز، گفتگویی با فاطمه رضایی شکل گرفت.
عضو ارشد کانون کرمانشاه در معرفی خود گفت: با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان بر همه‌ی آزادگان با آرزوی قبولی عزاداری ها، فاطمه رضایی عضو ارشد کانون، از اعضای سابق کارگروه مشورتی و هم‌اکنون دانشجوی زبان و ادب فارسی، هستم. در سنین نوجوانی عضو کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان شدم و در برنامه‌هایی مانند جشنواره‌های قصه‌گویی و شب شعرها حضور داشته‌ام.
وی نگاه خود را از کانون این‌گونه توصیف کرد: کانون در نظر من یک مرکز تخصصی برای کودکان و نوجوانان با مربیان متخصص برای رشد و پرورش فکری و ذوقی و کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان است که آینده‌سازان این سرزمین هستند. کانون کودکان و نوجوانان را می‌شناسد و به دنبال تعالی انسانی‌ آنان است که این از پایه‌ترین موضوعات کشور است خصوصا" حالا که سن کنشگری بسیار پایین آمده، کانون این کودکان و نوجوانان را می‌بیند، به آنها بها، اعتماد به نفس و فرصت بروز و پرورش خلاقیت و استعدادهایشان را می‌دهد.
رضایی در خصوص طرح استعدادیابی نوجوانان بیان داشت: ما هم در طرح استعدادیابی نوجوانان در نظر داشتیم تا در یک فرایند منظم، مشخص و تعریف شده اولا" مشخص کنیم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه چه تعداد نوجوان ویژه داریم و بعد اینکه استعداد این نوجوان‌ها چه هست؟ در مرحله‌ اول این کار، سامانه‌ای افتتاح شد که نوجوان با ورود به این سامانه به یک سری سوال‌ها پاسخ می‌دهد این پرسش‌نامه بر پایه‌ی روش هالند است که یکی از معتبرترین پرسش‌نامه‌های استعدادسنجی است و خروجی آن کارنامه‌ای را صادر می‌کند که می‌گوید نوجوان چه ویژگی‌های شخصیتی دارد و در چه مشاغل و مدل‌های کاری می‌تواند موفق باشد و به نتیجه برسد. این کارنامه یکی از اطلاعات ماست و ما در مرحله‌ی دوم نظر مربی در رابطه با نوجوان را جویا شدیم که او در چه حوزه‌هایی توانمند است و استعداد دارد. این بررسی روان‌شناختی نوجوان است و ما در مرحله سوم از خود نوجوان خواستیم تا به ما بگوید به فعالیت در چه کاری و چه حوزه‌ای علاقه دارد و اینکه تابه‌حال موفق به کسب چه مقام‌هایی شده و در چه برنامه‌هایی شرکت کرده که یک رزومه هم برای او خواهد بود. 
وی ادامه داد: ما در طرح استعدادسنجی نوجوانان در نهایت همه‌ی این داده‌ها را کنار هم گذاشته و یک تقاطع گیری شخصیتی انجام دادیم و برای هریک از نوجوانان پرونده‌ای تشکیل دادیم که با مراجعه به آن می‌توان تشخیص داد که او در چه حوزه‌هایی توانمند است و در مسیر همان استعداد با آن ارتباط گرفت.
این طرح تا به این لحظه در دو فاز انجام شده که ما در فاز اول این طرح نوجوانان مراکز استان و در فاز دوم شهرستان‌ها را مورد بررسی قرار دادیم.
فاطمه رضایی خاطرنشان کرد: این اتفاق، اتفاق بسیار خوبی است و ان‌شاءالله در درازمدت می‌تواند خیرات زیادی، داشته باشد.

#تابستونتو در کانون بساز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =