کد خبر: 342598
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲
بازدید 22
اعضا مرکز عالیشهر به دنبال شکار سیارکها

در دومین سال پیاپی اعضا انجمن نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در پویش جهانی جستجوی سیارک در حال بررسی و شکار سیارکها هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان بوشهر؛ به گفته فاطمه کازرونی؛مسئول انجمن نجوم و رابط علمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، در دومین سال پیاپی اعضا نوجوان کانون استان با شرکت در این پویش جهانی به بررسی و جستجوی سیارک ها می پردازند.

سیارک‌ها اجرامی  هستند که در مناطق خاصی از  منظومه شمسی با رعایت اصول مداری به دور خورشید در حال حرکتند و ممکن است برخی از آنها به دلیل احتمال برخوردشان در آینده به سیاره زمین برای ما خطرناک باشند با شناسایی زود هنگام چنین سیارک‌هایی می‌توان به روش‌های مختلف تهدیدشان را رفع کرد.

کازرونی همچنین یادآور شد: پویش ملی جستجوی سیارک که در ایران از سال ۱۳۹۳ آغاز گردید، حرکتی علمی است تا با تکیه بر توان علمی تمام شهروندان علاقمند به شرکت در یک پروژه علمی بتوان سیارک‌های جدید را از میان صدها نقطه نورانی در قالب عکس‌هایی خام از طریق داده‌های تلسکوپ پن استارز شناسایی نمود.

این پویش ملی در ایران همگام با سایر کشورها برگزار می‌گردد و تیم علمی کانون پرورش فکری استان بوشهر نیز با مشارکت اعضای فعال نوجوان و علاقمندان به حوزه نجوم و اکتشافات فضایی با راهبری فاطمه کازرونی مسئول انجمن نجوم استان و همراهی اعضا نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز عالیشهر از استان بوشهر به انجمن نجوم ایران معرفی گردید.

پویش جستجوی سیارکها توسط سازمان «همکاری بین‌المللی تحقیقات نجومی» با همکاری ۱۷ مرکز تحقیقاتی و دانشگاه و گروه و رصدخانه برگزار و هدایت می‌شود. هر ساله بیش از ۵۰۰ گروه داوطلب از ۸۰ کشور دنیا در این برنامه شرکت می‌کنند. شرکت‌کنندگان مشاهدات مهمی از اجرام نزدیک ‌به‌ زمین انجام می‌دهند.

هدف این برنامه کمک گرفتن از افراد علاقه‌مند برای شناسایی و تعیین موقعیت سیارک‌ها و اجرام نزدیک‌به‌زمین از پیش کشف شده و هم‌چنین کشف اجرام جدید است. سیارک‌ها از آن جهت که ممکن است به خورشید یا به زمین نزدیک شوند بسیار مهمند. همچنین، شناخت سیارک‌ها برای بررسی و محاسبات مربوط به حرکت سایر اجرام آسمانی نیز حائز اهمیت است.

اعضا مرکز عالیشهر به دنبال شکار سیارکها

اعضا مرکز عالیشهر به دنبال شکار سیارکها

اعضا مرکز عالیشهر به دنبال شکار سیارکها

اعضا مرکز عالیشهر به دنبال شکار سیارکها

اعضا مرکز عالیشهر به دنبال شکار سیارکها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =