کد خبر: 342606
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
برگزاری سی و یکمین نشست انجمن شعر نوجوان

سی و یکمین نشست انجمن شعر نوجوان با حضور طاهره اقتدار بختیاری و اعضای انجمن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون هرمزگان، نشست انجمن شعر با حضور طاهره اقتدار بختیاری و اعضای انجمن شعر در اداره کل کانون برگزار شد. اقتدار بختیاری در ابتدای این نشست عناصر شعر را نام برده و بیان کرد: عناصر شعر که اغلب پژوهشگران حوزه ی شعر بر آن متفق هستند عبارتند از زبان، وزن و موسیقی، خیال انگیزی، عاطفه و احساس و اندیشه. وی سپس درباره ی اندیشه در شعر توضیح داد و گفت: اندیشه پیامی است که شاعر از طریق امکانات زبانی نظیر استعاره و تشبیه و کنایه و ... به مخاطب خود انتقال می دهد. ممکن است اندیشه ی شاعر در هر شعر متفاوت باشد. این امر به میزان و نوع داده های ورودی به ذهن شاعر بستگی دارد. بنابراین اگر شاعر خود را در معرض داده های گوناگون قرار دهد، باعث شکل گیری اندیشه های او می گردد.

کتاب خواندن، فیلم دیدن و سفر کردن از جمله مواردی است که به شاعر در شکل گیری اندیشه اش کمک می کند. همچنین برای وسعت اندیشه، شاعر باید آشنایی نسبی با علومی نظیر فلسفه و منطق، نجوم و ... داشته باشد. این آشنایی در شعر شاعر منعکس می شود. این شاعر هرمزگانی شاعران نوجوان به ویژه شاعران سپید سرا را به خوانش نمونه های برگزیده ی اشعار کلاسیک دعوت کرد.

برگزاری سی و یکمین نشست انجمن شعر نوجوان

امین صمدی از اعضای سابق انجمن شعر نوجوان مهمان دیگر این نشست بود که با اشاره به شعر «یک عمر می توان سخن از زلف یار گفت در بند آن مباش که مضمون نمانده است»، شاعران نوجوان را به متفاوت دیدن دعوت کرد و گفت: این امر محق نمی شود مگر با کتاب خواندن و دقت در جامعه و روابط میان انسان ها در جامعه ی امروز. جسارت داشته باشید و دیدگاه خود را گسترش دهید.

در این نشست نیایش عظمایی، سیده زهرا موسوی، زهرا فرزین نسب و ثنا قنبری اشعار خود را خواندند و معصومه پودات، نیایش عظمایی، ثنا قنبری نسب و سیده زهرا موسوی اشعار را نقد کردند.

شایان ذکر است «طاهره اقتدار بختیاری» زاده ی ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ در بندرعباس و دانش آموخته ی رشته زبان و ادبیات فارسی است. وی اصالتاً اهل دهستان احمدی شهرستان حاجی آباد در شمال هرمزگان است. او از موسسان انجمن «شعر و دریا» است. آثاری از او در کتاب های «شعر معاصر زن هرمزگان»، «من از آبی آسمان می نویسم» و «ترانه اوتیان» (به صورت مشترک با سایر شاعران) به چاپ رسیده است.

همچنین از وی مجموعه شعر مستقل «دردهایی که غیر قانونی است» توسط انتشارات فصل پنجم در سال 1402 به چاپ رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =