نصب اثر مربی هنرمند مرکز اسلام‌آباد غرب در ورودی شهر

نصب اثر مربی هنرمند مرکز اسلام‌آباد غرب در ورودی شهر، از فعالیت‌هایی است که توسط همکاران توانمند کانون استان کرمانشاه محقق گردیده است.

به گزارش روابط عمومی کانون کرمانشاه، نصب اثر مربی هنرمند مرکز اسلام‌آباد غرب در ورودی شهر، از فعالیت‌هایی است که توسط همکاران توانمند کانون استان کرمانشاه محقق گردیده است.
توجه به محیط‌زیست و سرمایه‌های فرهنگی از دغدغه‌های مردم این سرزمین است که ساخت نماد بلوط و نصب آن در ورودی شهر از سمت کرمانشاه، نمودی از این توجه ویژه می‌باشد.
زاگرس بزرگ و پهناور که جنوب و مرکز کشور را به شمال غرب پیوند داده، شش میلیون هکتار جنگل بلوط دارد که سهم استان کرمانشاه از این جنگل‌ها، ۵۲۸ هزار هکتار است. اسلام‌آباد ۱۱۰ هزار هکتار از این جنگل‌های بلوط ایرانی را دارد. اگر تقسیمات کشوری پر اشتباه دو سه دهه اخیر اتفاق نیفتاده بود، باید می‌گفتیم بیشتر جنگل‌های بلوط استان در اسلام‌آباد قرار دارند. با توجه به تراکم بالا و پهناور گونه‌های اصیل بلوط ایرانی در اسلام‌آباد، منابع مهمی مانند _کتاب گیتاشناسی ایران_، اسلام‌آباد به عنوان پایتخت جنگل‌های بلوط ایران در نظر گرفته شده است. 
بر همین اساس نماد نصب شده در شهر، مجسمه میوه بلوط است که بر حجم آن تأکید شده و به صورت نمادین، حجم آن بزرگتر از سنجاب ساخته شده است. این در حالی است که خود سنجاب هم در جنگل بلوط، سرمایه بزرگی است. در حقیقت، نقش اصلی در تکثیر جنگل‌های بلوط را سنجاب‌های زاگرس به عهده دارند، پس سنجاب نیز هم‌پای درخت بلوط، تقدس دارد.
در وصف این اثر می‌توان گفت که در واقع به نوعی، نماد بلوط در پایتخت جنگل‌های بلوط اجرا شده است. مجسمه نماد بلوط از جنس بتن و به ارتفاع سه متر اثر مسعود میاور مربی مسئول مرکز شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اسلام‌آباد غرب با ارتفاع ۳متر بوده که در ورودی شهر اسلام آباد غرب نصب شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =