استفاده از ظرفیت‌های مردمی در مراکز کانون استان

مرکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کیان، برنامه‌های تابستانی خود را با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه‌ی شهر کیان تشکیل داده و باعث شده تا در تابستان ۱۴۰۳ امکان بره‌مندی کودکان و نوجوانان بومی منطقه از اساتید بومی فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، با توجه به اینکه در سال‌های اخیر یکی از اقدام‌های کانون، استفاده از حلقه‌های میانی و ظرفیت‌های مردمی در برگزاری کارگاه‌ها و آموزش‌ها به کودکان و نوجوانان می‌باشد، لذا مراکز کانون استان چهارمحال و بختیاری نیز با استفاده از این ظرفیت‌ها سعی دارد کارگاه‎‌های بیشتری را با حضور اساتید باتجربه و متبهر برگزار کند.

مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری کانون کیان درمورد مشخصات مرکز و اعضای آن گفت: کانون کیان در کنار بوستان کتاب و در جوار بارگاه امامزاده عزیزالله شهر کیان واقع شده و هم‌اکنون با حدود ۵۰۰ نفر عضو ثابت به کار خود ادامه می‌دهد. وی در ادامه گفت: این تعداد عضو ثابت و فعال که حدود ۹۰ درصد از آنها همه ساله عضویت خود را تمدید می‌کنند، در تابستان سال جاری با رشد بسیار قابل توجهی مواجه شده است و من دلیل آن را بیشتر بخاطر استفاده از اساتید بسیار ماهر در کارگاه‌های تابستانه می‌دانم.

زهرا بیگ‌زاده گفت: ما در کانون کیان سعی کرده‌ایم از گروه‌های جهادی و ظرفیت‌های مردمی غیرکانونی که دارای شهرت و معروفیت خاصی هستند در کنار مربیان ماهر و آموزش دیده‌ی کانونی استفاده نماییم.

از جمله فعالیتهایی که توسط ظرفیت‌های مردمی در این مرکز برگزار شده میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

کارگاه رایگان نمایش‌نامه‌ و فیلم‌نامه‌نویسی برای اعضای نوجوان توسط عطاالله غریبی (نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده‌ی فیلم سینمایی ایلماه و صفحه لمسی، کارگردان مستند فرزندان روح‌الله، کارگردان مستند شهید گنجی، نویسنده‌ی بیش از ۳۵ فیلم‌نامه‌ی کوتاه، مدرس انجمن سینمای جوان و آموزشگاه‌های استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری و همچنین مدیر شرکت فیلمسازی زاگرس)

کارگاه رایگان نقاشی تخصصی توسط مرضیه هیاریان برای اعضای کم‌برخوردار؛ مرضیه هیاریان، دارای مدرک مربی‌گری نقاشی کودک از سازمان فنی و حرفه‌ای، حدود ۷ سال هست که بصورت آزاد (غیر دانشگاهی) نقاشی و طراحی کار می‌کند و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی‌ارشد ژنتیک می‌باشد.

کارگاه رایگان مهارت‌های زندگی توسط زهرا یوسفی؛کارشناس روانشناسی‌عمومی، مشاور و مددکار کلانتری چهارده شهرکیان و مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان چهارمحال وبختیاری

کارگاه‌های رایگان کامپیوتر و فتوشاپ (پوسترسازی)، فعالیت‌های فرهنگی، هنری، تهیه کلیپ و... توسط چهار نفر از کارورزان دبیرستان فنی و حرفه‌ای شهرکیان به نام‌های؛ صفا نجفی، نجمه شیرمحمدی، فاطمه علیرضایی و زهرا فانی

کارگاه‌های قصه‌گویی و مجری‌گری و تشکیل شورای نوجوانان مرکز توسط رقیه علیدوستی گوینده، مجری و خبرنگار رسانه‌های خبری

کارگاه‌های مختلف فرهنگی، هنری از جمله؛ تعزیه خوانی، ساخت کلیپ، کاردستی با دورریختنی‌ها، فعالیت‌های علمی با موضوع طرح سالیانه مرکز و امانت کتاب و ... توسط کانون یاران

گفتنی است این کارگاه‌ها در مراکز دیگر استان نیز در حال برگزاری است و این تنها نشان قطره‌ای از این دریاست.

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در مراکز کانون استان

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در مراکز کانون استان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =