کد خبر: 342632
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۴
بازدید 10
نشست معرفی اعضای رویداد «کتابال» در البرز برگزار می‌شود

شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ دختران البرزی که در طرح ملی «کتابال»، ثبت نام کرده‌اند معرفی شده و با روند اجرای این طرح یک ماهه آشنا خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان رویداد ملی«کتابال» عنوان یک طرح با موضوع کنشگری اجتماعی در حوزه‌ی کتاب و کتابخوانی است که به همت انجمن دختران ایران زمین و با مشارکت باشگاه‌های کتابخوانی دختران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در سراسر کشور اجرا می‌شود.

بر این اساس پس از برگزاری نشست‌های مختلف ، عصر روز یکشنبه ۳۱ تیر۱۴۰۱ ، الهه ترکمان، سحر ذبیحی و یاسمن خزاعی، نمایندگان این طرح در استان البرز با مدیر کل و کارشناس مسئول امور فرهنگی، هنری و ادبی کانون البرز دیدار کردند و قرار است صبح  روز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳، آیین معرفی نوجوانان و تسهیلگران این طرح در استان البرز، در مرکز مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز واقع در کرج، خیابان شهید صدوقی، انتهای خیابان شهید نامجو، برگزار شود.

زینب عاشری، مدیر کل کانون البرز دراین نشست موفقیت در امور را انجام امور برای رضای خدا دانسته و بر ضرورت برگزاری جلسات با حضور حلقه‌های فکری و فعالان حوزه کتابخوانی و  استفاده از ایده‌ها و تجربیات مربیان و اعضای کانون در حوزه کتاب و کتابخوانی تاکید کرد.

مجریان طرح در استان البرز نیز ضمن معرفی این رویداد و تشریح آن گفتند در این طرح دختران ۱۳ تا ۱۸ ساله با حضور و راهنمایی تسهیلگران که می توانند از بین مربیان کانون و یا دیگر علاقه‌مندان به این حوزه باشند، با برنامه‌ریزی مناسب به جمع آوری کتاب‌ها از منازل برخی مناطق استان پرداخته وپس از پایش اولیه، این کتاب‌ها را به مناطق کم برخوردار خواهند رساند.

نشست معرفی اعضای رویداد «کتابال» در البرز برگزار می‌شود

این فعالان همچنین بر توجه ویژه به استفاده از ظرفیت‌های ویژه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ویژه اعضای باشگاه ادبی «سیمرغ»، تاکید کردند.

 گفتنی است در این رویداد ملی هر گروه از دختران در کنار مربی و تسهییلگر، دو فعالیت عملی برای ترویج کتاب‌خوانی انجام می‌دهند؛ به این صورت که پس از دریافت محتواها و مطالعه راه‌نامه کتابال، از بسته ۶۰تایی ایده‌های کتابال، با هم‌فکری گروه، دو مورد از ایده‌ها را انتخاب می‌کنند و در ادامه وارد فرایند برنامه‌ریزی، تقسیم کار و... برای اجرای دو فعالیت عملی ترویجی می‌شوند.

  پیش از این فروهر معدنی، مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، آشناسازی مخاطبان با فعالیت‌های گروهی، رویدادهای حل مساله، کنش‌گری‌های اجتماعی و ورود هدفمند به عرصه اجتماعی را  جزو دستاوردهای قابل انتظاراین رویداد دانسته بود.

لازم به توضیح است این طرح در مرداد ماه همزمان با سراسر کشور، در البرز برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان به حضور در این طرح نهایتا تا آخر هفته فرصت دارند از طریق وبگاه http://www.iranian-girls-society.com در این رویداد ثبت نام کرده و در نشست روز ۶ مرداد ۱۴۰۳، شرکت کرده و شیوه نامه این فرآیند و بسته‌های ویژه را دریافت کنند.

نشست معرفی اعضای رویداد «کتابال» در البرز برگزار می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =