کد خبر: 342665
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶
فراخوان شناسایی استعدادهای قصه‌گویی منتشر شد

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری به جهت کشف افراد مستعد در قصه‌گویی فراخوانی را با عنوان "قصه‌گوشو" جهت اجرا در تابستان ۱۴۰۳ منتشر کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، همه ساله جشنواره‌ی سراسری قصه‌گویی بصورت کشوری منتشر شده و تعدادی از قصه‌گویان موفق به اجرای برنامه‌ی قصه‌گویی خود می‌شوند ولی همیشه تعدادی از قصه‌گویان با مشکلات و موانع پیش‌بینی نشده مواجه می‌شوند، به همین دلیل در سال ۱۴۰۳ طبق پیشنهاد و هدایت مدیرکل کانون استان، کارشناس فرهنگی کانون استان بر آن شد تا با انتشار فراخوانی به نام"قصه‌گوشو" در فرصت مناسب این قصه‌گویان را کشف و به سرمنزل مقصود هدایت نماید.

مدیرکل کانون استان ضمن اعلام این مطلب گفت: طبق مشاهده‌ی تجربه‌ی سالیان گذشته و کشف نقاط ضعف و قوت جشنواره‌ی استانی قصه‌گویی، امسال کانون استان تصمیم گرفت تا با اقدام به موقع، افراد علاقمند و مستعد در این بخش را کشف، پرورش و به جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی معرفی کند.

روح الله واحد کمبود فرصت برای آموزش قصه‌گویان را در سال‌های گذشته، یکی از معضلات جشنواره‌ی قصه‌گویی دانست و گفت: استان چهارمحال و بختیاری در تمامی بخش‌های قصه‌گویی و در تمامی مقاطع سنی، دارای پتانسیل و علاقمند به قصه‌گویی است ولی هیچ ارگان و نهادی اعم از دولتی و خصوصی وجود نداشته تا علاقمندان قصه‌گویی را به صورت درست و اصولی هدایت کند.

واحد گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با داشتن اساتید متبهر و کارکشته در فن بیان و قصه‌گویی و همچنین نویسندگان چیره‌دست در حوزه ادبیات کودک و نوجوان، بهترین مکانی است که علاقمندان قصه‌گویی می‌توانند از محضر این اساتید استفاده کنند و بصورت اصولی و استاندارد خود را پرورش داده تا به یک قصه‌گوی حرفه‌ای تبدیل شوند.

مدیر کانون استان چهارمحال و بختیاری به مشکلات سال‌های گذشته پرداخت و گفت: در بیشتر سال‌ها، پس از پایان جشنواره‌، قصه‌گویان متوجه می‌شدند که بیشترین دلیل در عدم موفقیت آنان همانا انتخاب متن و قصه‌ی نامناسب و همچنین عدم تبهر در اجرای قصه بوده و اذعان داشتند اگر فرصت کافی برای انتخاب قصه‌ی مناسب داشتند و اگر آموزش لازم را در این زمینه دیده‌بودند، بهتر می‌توانستند اجرای قصه‌گویی داشته باشند. به همین دلیل این فراخوان می‌تواند به قصه‌گویان کمک کند تا معایب خود را برطرف کرده و برای جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی آماده شوند.

روح‌الله واحد در ادامه به قوانین فراخوان "قصه‌گوشو" اشاره کرد و گفت: این فراخوان برای سه گروه سنی نوجوان(۱۲تا۱۷ سال)، بزرگسال(۱۸ سال به بالا) و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها بوده و علاقمندان می‌باید با دو موضوع "قصه‌های عامیانه و بومی-محلی" و "قصه‌ی مشاغل دیروز و امروز" با هر لهجه و گویشی که تمایل داشته باشند قصه‌های خود را ضبط و ارسال کنند.

گفتنی است قصه‌گویان می‌باید فیلم قصه‌های ضبط شده را حداکثر در ده دقیقه ضبط کرده و در اپلیکیشن بله به شماره ۰۹۹۶۰۶۲۵۹۸۱ ارسال کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =