کارگاه آموزشی آشنایی با آسیب‌های فضای مجازی

مرکز شماره ۱ کانون پرورش فکری شهرستان بندرانزلی، نشست آموزشی «آشنایی با آسیب‌های فضای مجازی» را با همراهی اعضای شورای خانواده این مجموعه فرهنگی برگزارکرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان و به‌نقل از هلیا میرزاخانیان، خبرنگار باشگاه خبرنگاران نوجوان، این نشست آموزشی با حضور اعضای شورای خانواده مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و درسایه مشارکت اداره‌ مرزبانی شهرستان انزلی‌ برگزارشد.

آشناسازی هرچه‌بیش‌تر اولیا با آسیب‌های حضور در فضای مجازی و ارایه ‌راه‌کارهای مناسب برای ورود هدف‌مند اعضای خانواده به شبکه‌های اجتماعی، از اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی در روز دوشنبه، ۱ مرداد ۱۴۰۲ به‌شمارمی‌رفت.

برپایه این‌گزارش، محمدعلی شیرپور، از کارشناسان این حوزه نیز میهمان برنامه ‌بود و از افزایش استقبال مخاطبان برای حضور در فضای مجازی و آسیب‌ها و خطرهای ناشی از فعالیت بدون برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در این گستره، برای حاضران‌ صحبت‌کرد.

شیرپور با بیان‌این‌که در دنیای امروز، حضور در این عرصه اجتناب‌ناپذیر ‌است، تصریح‌کرد: ضرورت‌دارد هم‌زمان با استفاده هدف‌مند از این فرصت، نگاهی ویژه به تهدیدهای حضور اعضای خانواده، به ویژه‌فرزندان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داشته‌باشیم.

او هم‌چنین، از لزوم تعریف محدوده ‌زمانی برای حضور در فضای مجازی سخن‌به‌میان‌آورد و افزود: عدم‌ انتشار عکس و مطالب شخصی و خانوادگی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز از مهم‌ترین‌ مواردی‌است که باید مورد توجه قرارگیرد.

این فعال عرصه فضای مجازی در توضیح این سخنان، به برخی از کلاهبرداری و اخاذی‌های  افراد سودجو اشاره‌ و از اولیا برای خاطرنشان‌کردن این مهم به‌فرزندان دعوت‌کرد.

براساس‌این‌خبر، طرح پرسش از سوی اولیا و پاسخ‌گویی میهمان برنامه به پرسش‌ها و  هم‌چنین، ارایه دیدگاه‌ها از سوی حاضران که در فضای تعاملی و مشارکتی صورت‌گرفت، ازدیگر برنامه‌های نشست آموزشی«آشنایی با آسیب‌های فضای مجازی» به‌شمارمی‌رفت.

کارگاه آموزشی آشنایی با آسیب‌های فضای مجازی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =