نمادهای عاشورایی خلاقانه در ورک‌شاپ سفالگری قم

مرکز شماره ۸ میزبان اعضای هنرمند و فعال سفالگر مراکز دهگانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در ورک‌شاپ سفالگری «نمادهای عاشورایی» بود.

به گزارش روابط عمومی کانون قم، ورک‌شاپ سفالگری «نمادهای عاشورایی» در حالی برگزار شد که مرکز شماره ۸ میزبان اعضای هنرمند و فعال سفالگر مراکز دهگانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بود.

در حاشیه این نشست هنری که با حضور مرضیه مقدم‌پور کارشناس هنری کانون استان قم همراه بود، درباره نگاه خلاقانه به نمادهای عاشورایی گفت: نمادها از هر زاویه‌ای هنرمندانه هستند و معمولا بدون تغییر در طول تاریخ دست به دست شده‌اند و ما بر این شدیم که برای معرفی این نمادها به اعضا، آنها را با داستان و روایتی که پشت هر نمادی هست آشنا کنیم و سعی کردیم نگاه خلاقانه‌ی اعضا در مورد آن نماد را در قالب انواع فعالیت‌های هنری به کار بگیریم که این ورک‌شاپ نتیجه برآیند مربیان سفالگر ما در کارگاه‌های کانون است. 

نمادهای عاشورایی خلاقانه در ورک‌شاپ سفالگری قم

این نشست که به مناسبت ایام محرم با شعار «با حسین(ع) تابستونتو بساز» برگزار شد، ۲۶ عضو نوجوان و فعال در کارگاه‌های سفال با همراهی مربیان هنری اقدام به ساخت نمادها به صورت سفال برجسته کردند تا در انتها آثار به صورت نمایشگاه به رؤیت دیگر اعضا برسد.

نمادهای عاشورایی خلاقانه در ورک‌شاپ سفالگری قمنمادهای عاشورایی خلاقانه در ورک‌شاپ سفالگری قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =