افتخار درج چند قطعه شعر در کتاب«گل کم‌تحمل است» نصیب کارشناس ادبی استان شد

در این کتاب که شاعران سراسر کشور در آن سهیم بوده‌اند، کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری نیز با سرودن چند قطعه شعر کودکانه با موضوع مصائب امام حسین(ع) و یارانش در آن سهم داشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، در آیین آغاز فعالیت‌های حسینی کانون در سراسر کشور که روز ۱۶ تیر ۱۴۰۳ برگزار شد، از کتاب «گل کم تحمل است» که اشعاری با موضوع قیام امام حسین(ع) در آن درج شده نیز رونمایی شد و در این کتاب سه قطعه از اشعار معصومه مهری (کارشناس ادبی اداره کل کانون استان) به چاپ رسیده است.

این کتاب مجموعه‌ای از ۷۲ قطعه شعر شاعران است که به کوشش واحد آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گردآوری شده است.

در مراسم آغاز فعالیت‌های محرم و ایام حسینی کانون امسال بر بحث محتوایی تمرکز ویژه‌ای شده است و سعی شده سوگواری و عزاداری‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با آموزش فرهنگ عاشورا و مفاهیم محرم برای کودکان و نوجوانان همراه باشد.

در جمع‌آوری اشعار و تنظیم و چاپ کتاب «گل کم‌تحمل است» نیز سعی شده تا با اشعار متناسب با گروه سنی کودک و نوجوان مفاهیم ایثار و شهادت به بهترین شکل به مخاطبین انتقال داده شود.

کارشناس ادبی کانون استان چهارمحال و بختیاری ضمن اعلام این مطلب گفت: در سال ۱۴۰۲ از طرف واحد آفرینش‌های ادبی کانون ستاد تهران پیشنهاد ارسال شعرهایی با مضمون واقعه‌ی کربلا و مصائب وارد شده به سیدالشهدا و یارانش ارائه شد و من هم چهار شعر را ارسال کردم که پس از بررسی‌های انجام شده سه قطعه از اشعار مذکور برای چاپ در این کتاب برگزیده شد.

معصومه مهری گفت: همه‌ی ما مسلمانان با اعتقاد به ائمه‌ی اطهار سعی می‌کنیم با نذورات خود برکت را در زندگی‌مان جاری و ساری کنیم و من هم خواستم این اشعار را نذر امام حسین(ع) و یارانش کنم.

گفتنی است کتاب «گل کم‌تحمل است» پس از اینکه در روز ۱۶ تیر ۱۴۰۳ رونمایی شد به استان‌ها ارسال خواهد شد و قرار است در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری نیز طی مراسمی از این کتاب به صورت ویژه‌ای رونمایی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =