کد خبر: 342712
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۶
بازدید 14
برگزاری هفتمین دوره تربیت مربی کانون در مرکز 4 همدان

هفتمین قرارگاه تربیت مربی کانون همدان با حضور مدیرکل کانون، کارشناسان و مربی مسئولان مراکز و مربیان در مرکز فرهنگی- هنری شماره 4 همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، هفتمین دوره تربیت مربی در سال 1403 با حضور مدیرکل کانون، کارشناسان و مربی مسئولان مراکز همدان، لالجین، شهرستان بهار، شهرستان اسدآباد، شهر صالح آباد، شهر مریانج و مربیان هنری به میزبانی مرکز فرهنگی- هنری شماره 4 همدان برگزار شد.

برگزاری هفتمین دوره تربیت مربی کانون در مرکز 4 همدان

شروع جلسه با قرائت قرآن توسط دو عضو پسر کانون صورت گرفت که یکی از آنها قرآن را قرائت کرده و دیگری آیه به آیه ترجمه را می‌خواند و سرود ملی به صورت زنده توسط دیگر اعضای دختر کانون با در درست داشتن پرچم و عکس رهبر کبیر انقلاب انجام گرفت.

سپس گروهی از پسران عضو کانون مداحی به صورت هم خوانی با یکدیگر را اجرا کردند و در ادامه یکی از اعضای ارشد کانون قصه شهادت حضرت رقیه را برای میهمانان با زبانی شیوا و گیرا قصه گویی کرد.

برگزاری هفتمین دوره تربیت مربی کانون در مرکز 4 همدان

بعد از اجرای برنامه‌هایی با حال و هوای محرم، برنامه فرهنگی- هنری خوانش یک کتاب با عنوان "یک خط- یک تصویر" با هدف اجرای رسالت کانون در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی توسط افراد حاضر در جلسه اجرا شد.

در این برنامه افراد در مدت زمان 5 دقیقه کتابی را می‌خوانند و سپس یک جمله در خصوص آن کتاب را در برگه‌ای نوشته و اولین تصویری که از آن کتاب برداشت کرده‌اند را بر روی برگه کشیده و این برگه‌های جمع‌آوری شده برای انجام کارهای فرهنگی در مراکز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برگزاری هفتمین دوره تربیت مربی کانون در مرکز 4 همدان

در این جلسه مدیرکل کانون ضمن تشکر از زحمات همکاران در برگزاری غرفه غدیر و فعالیت‌های تابستانی مراکز و برپایی مراسم در دهه اول محرم اظهار کرد: خوشبختانه کانون با فعالیت و زحمات شبانه روزی شما همکاران کانونی به سمت تربیت کودکان و نوجوانان رفته است البته تا رسیدن به هدف و قله فاصله داریم اما شروع بسیار خوب بوده است.

معصومه ابراهیمی هژیر به فعالیت مراکز برای پیاده‌روی اربعین اشاره و اضافه کرد: همدان در مسیر حرکت زائران اباعبدالله حسین (ع) به سوی مرزها قرار دارد و هر ساله کل استان برای یک ماه مشغول خدمت به این زائران هستند و کانون همدان در سال گذشته در کمک به کانون‌‍‌های استان‌های غرب و مرزی کشور اقدامات خوبی انجام داد که قابل تقدیر است.

برگزاری هفتمین دوره تربیت مربی کانون در مرکز 4 همدان

وی افزود: همکاران مانند سال گذشته به کمک اعضا و والدین در مراکز خود و با توجه به خلاقیتی که دارند دست سازه‌هایی را برای کودکان و نوجوانان ایرانی و عراقی برای مسیر پیاده‌روی آماده کنند.

مدیرکل کانون با اشاره به هدف مهم کانون در سال جاری چون حلقه‌های میانی، نوجوان محوری و مرکز محوری ابراز کرد: تمامی فعالیت‌های کانون باید با ارائه بسته فرهنگی و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی باشد.

وی افزود: به طور مثال مربی هنری در مرکز یک همدان ابتدا داستان‌هایی از شاهنامه برای اعضای خود می‌خواند و بعد از آنها می‌خواهد که برداشت‌های خود را نقاشی کنند و این یک کار فرهنگی و هنری وجذاب برای تشویق کودکان و نوجوانان به کتاب خواندن است.

برگزاری هفتمین دوره تربیت مربی کانون در مرکز 4 همدان

ابراهیمی هژیر با اشاره به کانون شهرستان قروه گفت: این کانون در جذب نوجوانان بسیار موفق عمل کرده و مدیر عامل در ارتباط مجازی با مدیر این مرکز و صحبت با نوجوانان بسیار ابراز رضایت کرد و این مرکز و مسئول آن را یک مربی خلاق، دغدغه مند و علاقه مند به حوزه کودک و نوجوان و عاشق کانون معرفی کرد.

در ادامه کارشناس تئاتر و نمایش استان به رادیو نمایش اشاره و تصریح کرد: رادیو نمایش فعالیت جذاب برای کودکان و نوجوانان است که نیاز به وسایل و تجهیزات زیادی ندارد و ارتباط بسیار نزدیکی با نمایش نامه خوانی دارد.

نوشین بیگلریان با اشاره به دستوالعمل‌های رادیو نمایش افزود: مراکز این فعالیت را با اعضای توانمند خود آغاز کنند تا برای هفته کودک و جشنواره قصه‌گویی کارهای قوی و خوبی برای ارائه داشته باشیم.

برگزاری هفتمین دوره تربیت مربی کانون در مرکز 4 همدان

وی بیان کرد: رادیو نمایش در تمام کشورهای دنیا بسیار مورد توجه بوده و هنری است که با کمترین هزینه و ابزار می‌توان آثاری شنیدنی خلق کرد تنها چیزی که باید تهیه شود جعبه افکت برای ایجاد صداهای مختلف در حین اجرای نمایش است که مربیان و مسئولان مراکز با خلاقیت خود آن را می‌توانند تهیه کنند.

در ادامه سایر کارشناسان به مواردی چون دستورالعمل طرح توسعه کتاب خوانی، جشنواره قصه گویی، برگزاری کارگاه‌هایی در همکاری با منابع طبیعی و ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره کردند.

سپس در هفتمین دوره تربیت مربی کارشناس آ. تی کانون برای همکاران دوره اتوماسیون اداری و سامانه جامع کتاب را برگزار کرد.

برگزاری هفتمین دوره تربیت مربی کانون در مرکز 4 همدان

در ادامه معاون مالی اداره کل در مورد سند زدن و برخی امورات مالی مطالبی را به همکاران آموزش داد.

در این دوره برگزاری کارگاه شعر توسط مهدی طراوتی توانا، شاعر و مربی مسئول مرکز لالجین برگزار شد که در مورد آرایه‌های ادبی، وزن شعر و ردیف و قافیه در اشعار شاعران بزرگ مطالبی را ارائه داد.

در پایان از همکارانی که در برپایی غرفه غدیر و اجرای جشنواره نمایش و سرود همکار کرده بودند تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =