کد خبر: 342743
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
بازدید 16
دومین جلسه برنامه ریزی طرح ملی «کتابال» در کرج برگزار شد

دومین جلسه برنامه ریزی طرج ملی «کتابال» با دعوت از یکی از همکاران با تجربه کانون البرز در حوزه کتابخوانی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز با توجه به اعلام زمان برگزاری نشست توجیهی و همایش آغاز به کار طرح ملی «کتابال» ویژه‌ی کنشگری دختران نوجوان در حوزه‌ی کتابخوانی، این نشست روز شنبه ششم مرداد ماه ۱۴۰۳، با حضور دختران نوجوان  علاقه‌مند و تسهیلگرانی که در سایت این رویداد ثبت نام کرده‌اند و در همکاری مشترک کانون البرز و جمعیت دختران ایران زمین برگزار خواهد شد.

بر این اساس دومین نشست برگزاری این رویداد با دعوت از میترا فرهادیان، مربی مسئول مرکز فرهنگی، هنری شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کرج به عنوان یکی از مربیان پیشکسوتو خلاق در حوزه اجرای طرح‌های کتابخوانی برگزار شد.

در ابتدای این نشست الهه ترکمان، از نمایندگان جمعیت دختران ایران زمین و یکی از مجریان این طرح در استان البرز، با تشریح طرح ملی کتابال به اهداف و فرآیند اجرا اشاره کرده و گفت جمعیت دختران ایران زمین به دنبال ایجاد روحیه مسئولیت پذیری و تقویت کنشگری دختران نوجوان در حوزه فعالیت‌های اجتماعی است و در تابستان امسال تمرکز خود را بر روی مشارکت دختران در موضوع مهم کتابخوانی گذاشته ایم.

وی همچنین در خصوص ضرورت آآشنایی نوجوانان با پیدا کردن مسئله و حل آن اشاره کرده و افزود در نظر داریم در طی یک برنامه یک ماهه مسائل حوزه کتاب و کتابخوانی را شناسایی کرده و با استفاده از ۶۰ ایده اجرایی که به صورت پروژه توسط ثبت نام کنندگان با حضور تسهیلگران اجرا خواهد شد نوجوانان را به قدرت حل مسئله برسانیم.

در ادامه این نشست میترا فرهادیان، مسئول مرکز شماره ۲ کانون کرج، ضمن ابراز خرسندی از فعالیت جمعیت دختران ایران زمین در حوزه کتاب و کتابخوانی در یک ساختار مجزا از بخش های سازمانی در خصوص سابقه فعالیت کتاب و کتابخوانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز و برخی نمونه‌های موفق کتابخوانی اجرا شده به ویژه در مرکز شماره دو در قالب کافه کتاب، کتاب- نمایش و  معرفی کتاب در قالب تولید محتوای الکترونیک اشاره کرد و افزود در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مربیان با توجه به شرایط موجود این فرصت را دارند که خارج از ساختار آموزش رسمی و با قالب‌های نو و جذاب فرصت معرفی و خوانش کتاب را ایجاد کنند و برای دیگر فعالیت‌های کتاب محور نیز برنامه ریزی کنند.

این مسئول افزود نوجوانان در کانون این فرصت را می‌یابند که مسئولیت پذیری، کار گروهی و اجرای فعالیت‌ها را تجربه کرده و از طریق آزمون و خطا به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنند.

توجه به لذت خواندن و لذت شنیدن کتاب و استففاده از کتابخوانی به منظور تقویت قدرت نقد پذیری و تفکر و اندیشه در دیگر امر،  از نکاتی بود که از سوی این مربی با سابقه بیان شد.

در پایان این نشست که ظهر روز چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ برگزار شد،  فرانک فروزانفر ، کارشناس مسئول کانون البرز و اعضای حاضر در خصوص برنامه‌ریزی جلسه شنبه و چگونگی هماهنگی و اجرای آن و پوشش رسانه ای این طرح، بحث و تبادل نظر کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =