کد خبر: 342827
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
مشارکت کانون در جشنواره ملی عکس نیکوکاری

جشنواره ملی عکس نیکوکاری از سوی بنیاد نیکوکاری راهبری آلاء، مرکز فرهنگ نیکوکاری خیرماندگار و خانه هنرمندان ایران با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با توجه به توافق همکاری و مشارکت کانون در این رویداد هنری قرار است از سوی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون کارگاه‌های تخصصی عکاسی با موضوع نیکوکاری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های قزوین، کردستان و همدان برگزار شود.

هم‌چنین آثار نوجوان در این جشنواره از سوی علیرضا کریمی‌صارمی، مامک یحیی‌پور و بهنام زهری سامیان داوری  و انتخاب خواهد شد.

این جشنواره با اهداف گسترش توجه عمومی به فرهنگ نیکوکاری، خیرخواهی و حفظ ارزش‌های نوع دوستی و ترویج نگرش به فرهنگ نیکوکاری در رویدادها و جریان هنری کشور برگزار خواهد شد.

براساس فراخوان جشنواره ملی عکس نیکوکاری موضوع جشنواره مصادیقی چون وقف، فرهنگ اهدای عضو، تکریم سالمندان، کمک به بیماران خاص، اردوهای جهادی، حمایت از کودکان کار، حمایت از زنان سرپرست خانوار، فقرزدایی، کارآفرینی اجتماعی، خیران مدرسه‌ساز، توانمندافزایی توان‌یابان، مدیریت بحران آب و ... است.

مشارکت کانون در جشنواره ملی عکس نیکوکاری

بر همین اساس جشنواره ملی عکس نیکوکاری  شامل بخش‌های مستند (عینیت‌گرایی، واقعگرایی و بازنمودی در آن رعایت شود)، عکاسی هنری معاصر (تولید تصویر مفهومی با رویکرد عکاسی مستند یا رویکردهای تولیدی از قبیل عکاسی دست کاری شده، عکاسی کارگردانی شده، کولاژ، فتومونتاژ، هوش مصنوعی و...) و بخش ویژه (جهان از نگاه افراد دارای معلولیت با موضوع آزاد) است.

شرکت در در بخش‌های مستند و عکاسی هنری معاصر برای عموم شرکت‌کنندگان آزاد و بخش ویژه نیز با موضوع آزاد ویژه مخاطبان دارای معلولیت است.

آثار ارسالی در بخش مستند باید از سال ۱۳۹۰ به بعد و در جغرافیای ایران باشد و حداکثر تعداد آثار ارسالی برای تک عکس ۷ اثر است.

شرکت کنندکان مجاز به ارسال فقط یک مجموعه عکس در هر بخش شامل ۷ تا ۱۰ عکس هستند.

بارگذاری هر عکس با حجم یک مگا بایت در سایت جشنواره قابل انجام است و عکس‌های ارسالی می‌تواند با دوربین عکاسی و یا تلفن همراه باشد و عکس‌ها نباید امضا و قاب و ... داشته باشد.

ثبت نام، درج عنوان، زمان و مکان عکسبرداری و همچنین بارگذاری بیانیه عکاس برای مجموعه در سایت جشنواره به نشانی festival.kheir.ir ا لزامی است.

آخرین زمان ارسال آثار به دبیرخانه تا ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ است و زمان اعلام نتایج داوری تا ۱ شهریور خواهد بود هم‌چنین زمان برپایی نمایشگاه عکس، مراسم اهدای جوایز و اعلام نتایج منتخبان  ۱۰ الی۲۰ شهریور ۱۴۰۳ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =