اعضای کودک و نوجوان کانون مازندران خبرنگار می‌شوند

اعضای فعال کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری مازندران با اصول خبرنویسی و تولید محتوای رسانه‌ای آشنا می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، نخستین جلسه آموزشی خبرنویسی و تولید محتوای رسانه‌ای ویژه اعضای فعال مراکز فرهنگی هنری این کانون به صورت برخط برگزار شد.

رضا عابدی، مسئول روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری مازندران و مدرس این دوره با تعریف خبر و بیان ارزش‌های خبری، ضمن اشاره به اصول و تکنیک‌های خبرنویسی،  فراگیران را با اهمیت هنر خبرنگاری و کاربرد آن در کانون و حوزه کودک و نوجوان آشنا کرد.

به گفته‌ی مسئول روابط عمومی کانون مازندران، قرار است این دوره در 10 جلسه به آموزش خبرنگاری و مصاحبه خبری برای فراگیران به صورت برخط برگزار شود و پس از آن فراگیران با دریافت مدرک خبرنگاری کانون به عنوان خبرنگار کودک و نوجوان مرکز خود فعالیت نمایند.
رضا عابدی با بیان اهداف این طرح اظهار داشت:  پیش از این، چند دوره ویژه مربیان مسئول مراکز کانون مازندران برگزار شد تا آنان به صورت علمی بتوانند وقایع و رویدادهای مرکز خود را منتشر و اطلاع رسانی نمایند. اکنون این دوره ویژه اعضای فعال مراکز؛ با هدف: کمک به انتشار رویدادهای مرکز و معرفی کانون به جامعه توسط اعضای خبرنگار کودک و نوجوان و همچنین توسعه‌ی مهارت‌های فردی و اجتماعی اعضا در حوزه سواد رسانه و تحلیل پیام‌های ارتباطی صورت پذیرفت.
 این کارشناس علوم ارتباطات در ادامه از سواد رسانه‌ای و ابزارهای ارتباطی به عنوان یک مساله گریز ناپذیر در حوزه ارتباطات و تعلیم و تربیت یاد کرد و خاطر نشان ساخت: لازم است در کانون که متولی حوزه تربیت کودک و نوجوان و تربیت نسل آینده ساز کشور است؛ از این فرصت برای آشنایی و فراگیری اعضای مستعد با تولید محتوا و پیام رسانه‌ای با جدیت بیشتر اقدام صورت گیرد.

اعضای کودک و نوجوان کانون مازندران خبرنگار می‌شوند

اعضای کودک و نوجوان کانون مازندران خبرنگار می‌شوند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =