کد خبر: 342904
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۲
آغاز دوباره فعالیت مرکز نجوم کانون ایلام پس از ۱۳ سال

مرکز تخصصی نجوم و رصدخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام پس از ۱۳ سال توقف، فعالیت خود را از روز ۸ مرداد ۱۴۰۳ دوباره آغاز کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاطمه رستگار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام در آئین آغاز به کار دوباره این مرکز گفت: برای بازسازی و بازگشایی مرکز تخصصی نجوم و رصدخانه کانون ایلام بیش از ۴۰ میلیارد ریال از منابع مالی طرح‌های عمرانی استانداری هزینه شده است.

آغاز دوباره فعالیت مرکز نجوم کانون ایلام پس از ۱۳ سال

وی افزود: این مرکز سال ۷۶ ایجاد شد و تا سال ۸۹ فعال بود، سپس از سال ۸۹ تاکنون تعطیل و به یک مکان متروکه تبدیل شد، اما با پیگیری‌های صورت‌گرفته، همراهی مسوولان استان و تخصیص اعتبار مورد نیاز بازسازی، تعمیر و تجهیز شد.

مدیر کانون استان ایلام خاطرنشان کرد: این مرکز تخصصی دارای رصدخانه، آسمان‌نمای دیجیتال، تلسکوپ ده اینچی و گنبد چرخان است که در کنار رصد و مطالعه آسمان، فعالیت‌های هنری، ادبی، علمی و پژوهشی با محوریت نجوم در آن انجام می‌گیرد.

رستگار هم‌چنین یادآور شد: این مرکز پس از ۱۳ سال رکود دوباره راه‌اندازی شده و از امروز آماده خدمات‌رسانی علمی به کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به حوزه نجوم است.

آغاز دوباره فعالیت مرکز نجوم کانون ایلام پس از ۱۳ سال

عبدالصاحب نادری، فرماندار ایلام نیز در این آیین تاکید کرد: رشد متوازن امکانات و زیرساخت‌ها در همه مناطق برای بهره‌مندی تمام شهروندان اجتناب‌ناپذیر و ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگی و کودک و نوجوان اهمیت و حساسیت بسیار ویژه دارد، افزود: حوزه مهم کودک و نوجوان باید در اولویت برنامه‌ریزی‌های مسئولان باشد.

فرماندار ایلام تصریح کرد: مرکز نجوم استان ایلام با پیگیری و تلاش مدیریت فعلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از یک مکان متروکه و مخروبه به یک مرکز علمی پیشرفته تبدیل شد.

آغاز دوباره فعالیت مرکز نجوم کانون ایلام پس از ۱۳ سال

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =