خوانش کتاب یاد یار و دیار در مراکز استان کردستان

نوای خوانش کتاب یاد یار و دیار در مراکز کانون پرورش فکری استان کردستان طنین انداز شد.

پلک بر پلک خوابانده و نفس به نفس به شوق شمیم منزل یار آمده است آری هر کس صدای هل من ناصر ینصرنی را بشنود می شتابد چه او که از اصحاب و یاران رسول خدا ست و به اذن خداوند عمری طولانی کرده است با خانواده و غلامش از کوفه تا نینوا و از نینوا تا کربلا را می شتابد ، اما دیر می رسد .

خوانش کتاب یاد یار و دیار در مراکز استان کردستان

همیشه نیت ها و عمل ها مهم اند، چه نتیجه مثبت باشد چه منفی مهم این است که در راستای فعالیتهای اسلامی ایرانی و پرورش حس دینی بتوانیم اعضا را هم با کتاب خواندن انس بدهیم و هم روزها و مناسبت ها را برایشان تفهیم کنیم تا قدم به قدم و لحظه به لحظه با ما و در کنار ما این آیین ها و باور های درست ملی و مذهبی را یاد بگیرند، خاطره هایی ماندگار در ذهنشان حک شود تا آنها هم در زمان خودش بتوانند رهرو این راه ایمن باشند .بر همین اساس در راستای طرح توسعه ی کتابخوانی در مراکز کانون پرورش فکری و معرفی ایام و وقایع و خوانش متون واحد آفرینش های ادبی استان کردستان طرح پویش معرفی و خوانش کتاب یاد یارو دیار را با مراکز استان مطرح کرد و مراکز نیز به خوبی این مهم را در کنار اعضا به سرانجام رسانند و به بهترین شکل ممکن با انجام طرح های دیواری برای معرفی کتاب و روخوانی و روان خوانی و نقد کتاب دست یاری واحد آفرینش های ادبی را گرفتند و باهم این مهم را به سر انجام رساندند.

خوانش کتاب یاد یار و دیار در مراکز استان کردستان

طوریکه در تمام مراکز استان کردستان پویش خوانش کتاب یاد یارو دیار انجام شد و اعضای مراکز استان کردستان با خوانش این کتاب با حمید گروگان نویسنده ی کتاب ، جابربن عبد الله انصاری صحابه و یار پیامبر اکرم(ص) وقایع عاشورا و ماه محرم آشنا شدند.

خوانش کتاب یاد یار و دیار در مراکز استان کردستان

یاد آوری می شود کتاب یاد یارو دیار از جمله کتابهایی است که به روایت ماجرای زیارت اربعین از زبان جابر بن عبدالله انصاری می پردازد . این کتاب از انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی است که در تمام مراکز کانون وجود دارد .

خوانش کتاب یاد یار و دیار در مراکز استان کردستان

به قلم هاجر صفابخش کارشناس ادبی استان کردستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =