کد خبر: 342925
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
بازدید 807
نقش‌آفرینی نوجوانان کانون همدان در برنامه رادیویی جوانه‌های الوند

جلسه هماهنگی و همکاری بین کانون پرورش فکری و برنامه رادیویی جوانه‌های الوند برای حضور نوجوانان نقش آفرین کانون در این برنامه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، جلسه هماهنگی و همکاری بین کانون پرورش فکری و برنامه رادیویی جوانه‌های الوند برگزار شد.

این جلسه با هدف شناسایی، کشف و استعدادیابی نوجوانان نقش آفرین مراکز فرهنگی- هنری کانون در سراسر استان، معرفی کتاب و معرفی فعالیت‌های متنوع و گسترده فرهنگی-هنری و ادبی کانون پرورش فکری صورت گرفت.

در این جلسه تهیه کننده برنامه رادیویی جوانه‌های الوند گفت: این برنامه در روزهای زوج در وقت صبح پخش شده و نیز دوبار تکرار دارد و یکی از برنامه‌های مورد علاقه نوجوانان و خانواده‌های آنها است.

نسرین والامقام با بیان اینکه این برنامه رادیویی با محوریت نوجوانان بوده و تمامی اجراها را خود نوجوانان انجام می‌دهند و در این برنامه بخش‌های مختلف چون فرهنگ به منظور پاسداشت متون کهن، مسیر قله در جهت آشنایی با انتخاب رشته‌های دانشگاهی برای دانش آموزان کنکوری، نقالی و ... وجود دارد.

وی بیان کرد: عوامل اجرایی این برنامه به دنبال شناسایی، کشف و استفاده از ظرفیت نوجوانان توانمند در رشته‌های مختلف چون نقالی، نویسندگی رادیویی، گویندگی، معرفی کتاب، معرفی متون کهن به طور ویژه سعدی و ... است و با توجه به ارتباطی که با کانون در این مدت داشتیم و برنامه‌های مختلفی که در کانون برگزار شده است می‌توانیم همکار خوبی را رقم بزنیم.

در ادامه کارشناس مسئول کانون پرورش فکری با بیان اینکه رویکرد کانون در سال جدید توجه و نگاه ویژه به نوجوانان بوده و از عنوان نوجوانان نقش آفرین استفاده می‌کنیم، اظهار کرد: نوجوانان کانون همدان در مراکز دارای استعدادهای خاص و ویژه در رشته‌های مختلف هستند که در همین راستا شورای نخبگان را با حضور نوجوانان به صورت ماهانه برگزار می‌کنیم و نظرات آنها را برای طراحی و اجرای برنامه‌ها جویا می‌شویم.

نقش‌آفرینی نوجوانان کانون همدان در برنامه رادیویی جوانه‌های الوند

اعظم کیانی افزود: بسیار خوب است که برخی از برنامه‌های صدا و سیما به موضوع نوجوان به صورت عمیق ورود کرده و در اجرای برنامه‌ها از آنها استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری همدان با وجود اعضای توانمند و خلاق خود در دو گروه سنی کودک و نوجوان این ظرفیت و توانایی را دارد که در اجرای برنامه‌های صدا و سیما همکاری و مشارکت داشته باشد.

کیانی تصریح کرد: نوجوانان نقش آفرین کانون در رشته‌های نوشتن خلاق، شاهنامه خوانی، گویندگی، تهیه پادکست برای معرفی کتاب و ایام، مجری گری، نقالی، خوانش کتاب، قصه گویی و ... بسیار خلاق بوده و در این رشته‌ها در جشنواره‌ها و مسابقات مختلف رتبه‌های برتر کشوری کسب کرده‌اند.

وی با اشاره به اهتمام کانون در خوانش گلستان سعدی گفت: در سال جاری برنامه کانون حول گلستان سعدی و حکایات آن بوده و یک پانل با همین عنوان به مراکز اختصاص داده شده است که فعالیت های مراکز خود در زمینه سعدی و خوانش گلستان را در آن پانل نصب کرده تا دیگران نیز در جریان قرار بگیرند.

کارشناس مسئول اداره کل به برنامه رادیو خرد نوجوانان مرکز قروه اشاره و خاطرنشان کرد: این نوجوانان با حداقل امکانات پادکست‌های معرفی کتاب تولید می‌کنند که کاری بسیار جالب و قابل تقدیر است.

وی در پایان اظهار کرد: همکاری با برنامه رادیویی جوانه‌های الوند می‌تواند یک تجربه شیرین برای نوجوانان نقش آفرین باشد و آنها را برای پذیرش مسئولیت آماده می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =